Предметне поле інтенціональності досвіду: феноменологічний аналіз
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.04.109Анотація
Стаття присвячена виявленню специфіки феноменологічного підходу до проблеми розуміння досвіду, зокрема його інтенціональної природи. Виявлено, що феноменологічна експлікація досвіду відкриває його зв'язок з проблемою Іншого. Трансформація класичного стилю філософування спричинила переосмислення категоріального апарату. Зокрема, формується нова парадигма розуміння поняття «досвід». Якщо в класичному раціоналізмі воно мало гносеологічне навантаження, то в некласичній філософії відкриваються нові перспективи його інтерпретації. Так феноменологічна традиція філософування, відштовхуючись від критики натуралізму та психологізму попередньої філософії постулює інтенціональну природу досвіду. Для виявлення специфіки цього засадничого поняття та його структури феноменологія пропонує дослідження внутрішніх пластів досвіду, який пройшов через різні види феноменологічних редукцій і позбавився всіх апофантичних рис та психологічного тлумачення. Досвід є тією формою життя, котра безпосередньо передує процесу пізнання, породжує та спрямовує його. Будь-яке знання, походить з досвіду, і будь-яке знання міститься в досвіді. Під феноменологією Е. Гусерля розуміється особливий спосіб розгляду філософських проблем, а також абсолютно особлива техніка мовного викладу результатів, які були отримані при такому способі ставлення до світу або розгляду світу, тобто феноменологічний метод.
Посилання
Val'denfel's B. (2002). Topografiya Chuzhogo. Studii k fenomenologii Chuzhogo. [Topographie eines anderen. Studien zur Phänomenologie des Fremden]. РPS. 206 s. [in Ukrainian]
Gusserl' E. (2005). Idei k chistoy fenomenologii i fenomenologicheskoy filosofii. [Ideen für reine Phänomenologie und phänomenologische Philosophie]. Territoriya budushchego. 464 [in Russian].
Іngarden. R. (1999). Vvedeniye v fenomenologiyu Edmunda Gusserlya. [Innforing in Edmund Husserls Fenomenologi]. Dom intellektual'noy knigi. [in Russian].
Kosharnyy S. (2015). Fenomenolohichna kontseptsiya filosofiyi E. Husserlya: krytychnyy analiz. Ukrayinsʹkyy Tsentr dukhovnoyi kulʹtury. S. 244-287.
Shparaga Yelena. Fenomenologiya opyta: opyt kak "pochva i gorizont". Retrieved from http://www.ruthenia.ru/logos/number/2001_2/08_2_2001.htm [in Russian]
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).