Гносеологічна проблема як предмет метафізичного дискурсу

Автор(и)

  • L. A. Chekal Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2021.04.133

Анотація

Подано аналіз гносеологічних метафізичних дискурсів в їх генезі: від часів античної філософської думки, де і містяться витоки проблематики, - до епістемологічних напрямів ХХ сторіччя. Розглянуто особливості метафізики як гносеології, яка розгортає інтерпретації процесу пізнання в контексті певних меж і можливостей у співвідношенні «людина – світ». Окреслена специфіка метафізичних підходів до проблеми істини. Процес пізнання тлумачиться як специфічний різновид духовної діяльності індивіда, а знання розглядається як інформація про світ, яка існує у формі певної реальності – ідеального конструкту дійсності. Пізнання та знання різняться одне від іншого як процес і результат. Гносеологію маєм мислити як чисельні спроби відповісти на фундаційне питання: яким є світ? Чи він є таким, як я його сприймаю, чи він є іншим, і до його сутності я потрапити не спроможний?

Посилання

Hehelʹ H.V.F. Nauka lohyky. Tom 2. Moskva: Myslʹ, 1971. 248 s.

Kant I. Refleksiyi do krytyky chystoho rozumu. Pereklad z nimetsʹkoyi: I. Burkovsʹkyy. Kyyiv: Yunivers, 2004. 464 s.

Khaydehher M. Vremya y Bytye. Moskva: Respublyka, 1993. 447 s.

Prychepiy YE. M., Cherniy A. M., Chekalʹ L. A. Filosofiya. Pidruchnyk. Vyd. 3-tye. Kyyiv: Akademvydav, 2009. 592 s.

Fykhte Y. H. Fylosofskye poyzvedenyya. Moskva: Akademycheskyy proekt, Haudeamus, 2013. 504 s.

Завантаження

Опубліковано

2021-12-17

Номер

Розділ

Статті