Професійний стрес психологів початківців

Автор(и)

  • І. V. Kurinna Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog13(2).2022.84-90

Анотація

У даній статті розглянуто важливість вивчення стресу та його поняття. Окреслено стадії та наслідки стресу на думку Г. Сельє. Розглянуто визначення професійного стресу. Проаналізовано основні фактори та складові професійного стресу психологів початківців. Дано визначення професійного стресу та синдрому стресу. Висвітлено думку науковців на природу та чинники через які він виникає стрес та його прояви. Детально розглянуто стрес буває інформаційним, комунікативним і емоційним, думку науковців про їх формування, прояви та наслідки. Проаналізовано основні ознаки компетентності та професіоналізму психологів. Описано особливості інформаційного, комунікаційного та інформаційного стресу в професійній діяльності психолога. Окреслюються фактори, що зумовлюють перетворення хронічного стресу у вигорання, яке розглянуто у працях вчених. Розглянута проблема з’ясування чинників розвитку стресу та регулювання його рівня. Детально схарактеризовані професійні стресори та їх чинники. Акцентовано на тому, що професійний стрес у психологів може стати серйозною загрозою для успішного розгортання професійної діяльності, а інколи й здоров’ю. Зроблено висновки щодо професійного стресу та впливу на роботу психолога.

Посилання

References

Freudenberger, H.J. Staff burnout / Journal of Social Issues. No.30. Hoboken, New Jersey: Wiley Blackwell, 1974. P. 159 – 165.

Selye H. A syndrome produced by diverse nocuous agents. Nature, 1936, Issue. 138, no. 3479, p. 32. doi: 10.1038/138032a0.

Selye H. The stress of life. New York: McGraw-Hill, 1956. 324 p.

Vodop'yanova N.E. Psychoactivator of stress / N.E. Vodop'yanova. St. Petersburg: Piter, 2009. 336 p.

Bodrov V. A. Informacionnyy stress: Train aid for the institutes of higher. Moscow: TRUDGED SE, 2000. – 352 p.

.Boyko of V. V. Sindromе «emotional burning» down in professional intercourse / In. In. Boyko. St. Petersburg.: Peter. 1999. 434 p.

.Vintyuk Y. Professional preparation of future psychologists: problem and its constituents. Pedagogics and psychology of trade education. Series: Didactics, method and technologies of studies. 2016. Issue 3. P. 92 – 102

Endeberya I.v., Novik I.I. the Methodological analysis of problem of the professional becoming of future practical psychologists. Young scientist. 2017. Issue 10.1 (50.1). P. 69 – 72.

Markova A.K. Psychology of professionalism. Publishing house: An international humanitarian fund is "Knowledge", 1996.

Markovets E.L. Research of stress states in teachers / E.L. Markovets / Science and Education. Scientific and practical journal of the Southern Scientific Center of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Odesa. 2000. № 4. .P 61–65

Maslach K. Professional burning down: as people are celebrated. Practical Work on social psychology. St. Petersburg.: Piter, 2001. 234 p.

Orel V.E. Syndrome of the psychical burning down of personality: [monograph] / V.E. Eagle. Issue Yaroslavl: is Institute of psychology of WOUNDS, 2005. 330 p.

Samoukina N.V. Psychology of professional activity / N.V. Samoukina. Moscow: Knowledge, 2003. 178 p.

Tkach,B., Lunov,V., Lytvynchuk,L. (2021).The results of neurointerface monitoring of the cognitive-emotional reactions of young people of normative and deviant behavior before and during the COVID-19 pandemic. American Journal of Fundamental, Applied & Experimental Research, 23(4), 15-22

15. Shmargun V.M. The intellectual component of the socialization of the individual. Scientific Bulletin of NULES of Ukraine. Series "pedagogy, psychology, philosophy". Kyiv., 2011. Issue. 159. Ch. 4. S. 229 - 233.

Завантаження

Опубліковано

2022-09-26

Номер

Розділ

Статті