Вивчення ставлення студентів до використання мобільних додатків та онлайн-ресурсів для вивчення іноземної мови у ЗВО

Автор(и)

  • S. Tsymbal Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • N. Skrypnyk Харківський національний автомобільно-дорожній університет image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog15(1).2024.111-118

Анотація

У статті розглянуто поширення використання мобільних додатків для вивчення іноземних мов в освітньому процесі у вищих навчальних закладах. Зазначено широкий вибір платних і безкоштовних додатків, але їх відбір та контроль за їхнім використанням стає важливим завданням викладача іноземних мов. Проведено опитування студентів НУБІП та ХНАДУ з метою вивчення їх досвіду використання таких додатків та їхнього ставлення до їх впровадження в освітню практику в контексті вивчення іноземної мови в університеті. Результати опитування студентів свідчать, що більшість з них має досвід користування такими додатками, але лише 67,9% відзначають позитивний вплив на рівень знань з іноземної мови. Аналіз слабких сторін досвіду використання мобільних додатків вказує на важливі критерії вибору, такі як розуміння мети, автономність та фінансова доступність. Позитивне ставлення переважної більшості опитаних студентів до впровадження використання мобільних додатків для вивчення іноземних мов в освітній процес та наголошення на його перевагах, таких як сучасність, зручність та доступність, підкреслюють значущість цих інструментів для покращення навчання іноземних мов у закладах вищої освіти.У статті розглянуто поширення використання мобільних додатків для вивчення іноземних мов в освітньому процесі у вищих навчальних закладах. Зазначено широкий вибір платних і безкоштовних додатків, але їх відбір та контроль за їхнім використанням стає важливим завданням викладача іноземних мов. Проведено опитування студентів НУБІП та ХНАДУ з метою вивчення їх досвіду використання таких додатків та їхнього ставлення до їх впровадження в освітню практику в контексті вивчення іноземної мови в університеті. Результати опитування студентів свідчать, що більшість з них має досвід користування такими додатками, але лише 67,9% відзначають позитивний вплив на рівень знань з іноземної мови. Аналіз слабких сторін досвіду використання мобільних додатків вказує на важливі критерії вибору, такі як розуміння мети, автономність та фінансова доступність. Позитивне ставлення переважної більшості опитаних студентів до впровадження використання мобільних додатків для вивчення іноземних мов в освітній процес та наголошення на його перевагах, таких як сучасність, зручність та доступність, підкреслюють значущість цих інструментів для покращення навчання іноземних мов у закладах вищої освіти.

Посилання

Dragonflame S. S., Olsen A.A., Tommerdahl J. M. (2021). Efficacy of Mobile Apps in Teaching Foreign Languages: A Systematic Review. ORTESOL Journal, Volume 38. P. 33-35

Gafni, R., Achituv, D. B., & Rachmani, G. J. (2017). Learning foreign languages using mobile applications. Journal of Information Technology Education: Research, 16, 301-317. Retrieved from http://www.informingscience.org/Publications/3855

Vorona T.O. (2021). Zastosuvannia onlain-resursiv yak oboviazkovyi aspekt vyvchennia nimetskoi movy [Using online resources as an essential aspect of learning German]. Zakarpatski filolohichni studii. Vyp. 16. S. 55-60.

Hurova T.Yu., Riabukha T.V., Zinenko N.V., Hostishcheva N.O. (2019) Mobilni dodatky yak innovatsiinyi zasib navchannia inozemnoi movy [Mobile applications as an innovative tool for teaching a foreign language]. Naukovyi visnyk melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu.. # 2 (23). S. 92-99.

Zhukovskyi V.M., Simak K.V. (2015). Klasyfikatsiia tekhnichnykh zasobiv novoho pokolinnia u protsesi vykladannia anhliiskoi movy u VNZ. [Classification of New Generation Technical Tools in the Process of Teaching English at a Higher Education Institution]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Filolohichna». Vyp. 52. S. 105-107.

Zabolotna T. (2023). Intehratsiia mobilnykh dodatkiv v osvitnie seredovyshche u protsesi vyvchennia inozemnykh mov. [Integration of mobile applications into the educational environment in the process of learning foreign languages]. Teoretychna i dydaktychna filolohiia. Vypusk 35. S. 5-15.

Zadorozhnia T. (2022). Vykorystannia mobilnykh dodatkiv dlia movnoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv tekhnichnykh spetsialnostei v umovakh voiennoho stanu. [The use of mobile applications for language training of future technical specialists under martial law]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. Vyp 58, tom 1. S. 310-314.

Mobilni zastosunky dlia vyvchennia inozemnykh mov. [Mobile applications for learning foreign languages]. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/mobilni-zastosunki-dlya-vivchennya-inozemnih-mov

Moroz L., Kovaliuk V., Maslo I. (2023). Vykorystannia mobilnykh dodatkiv u protsesi vyvchennia anhliiskoi movy. [Using mobile apps in the process of learning English]. Innovatyka u vykhovanni. Vypusk 17. S. 224-230.

Sarnovska N. (2019). Vykorystannia mobilnykh dodatkiv u vyvchenni anhliiskoi movy studentamy zakladiv vyshchoi osvity. [The use of mobile applications in English language learning by students of higher education institutions]. ΛΌHOΣ. MYSTETsTVO NAUKOVOI DUMKY, vyp. 8, s. 105-107, doi:10.36074/2617-7064.08.024.

Skrypnyk N. S. (2019). Pro vykorystannia metodiv mobilnoho navchannia pry vyvchenni inozemnoi movy u nemovnykh ZVO. [About Using Mobile Learning Methods in Foreign Language Learning In Non-Linguistic Institutions of Higher Education] Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky : zb. nauk. pr. Mykolaiv : MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho. # 2 (65). S. 274-278.

Завантаження

Опубліковано

2024-02-27

Номер

Розділ

Статті