Філософія освіти в умовах цифрової трансформації суспільного життя

Автор(и)

  • O. Ivanova Міжнародного гуманітарного університету image/svg+xml
  • N. Kit Military Academy , Військова академія
  • M. Storozhyk National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute” , Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog15(1).2024.141-148

Анотація

Стаття присвячена дослідженню взаємозв'язку між філософією освіти та сучасними технологічними змінами в суспільстві. Актуальність дослідження визначається стрімкістю цифрової трансформації, що перетворює освітній ландшафт та вимагає переосмислення підходів до навчання.Мета статті полягає в розробленні рекомендацій, спрямованих на подолання проблем, які гальмують трансформацію освіти в Україні в умовах активної цифрової трансформації суспільного життя.Для досягнення мети в процесі дослідження було виконано низку завдань: розглянуто сутність і  зміст філософії освіти; визначено основні акценти нової філософії освіти, такі як створення інноваційного, орієнтованого на технології навчального середовища, спрямованість на глибоку цифрову трансформацію; проаналізовано основні технології та розробки, які визначають цифрову трансформацію в освіті; висвітлено сучасні виклики цифрової трансформації у сфері освіти; на основі отриманих результатів висунуто рекомендації щодо подолання таких викликів. В процесі дослідження використано загальнонаукові методи пізнання: індукції та дедукції, аналізу та синтезу, асоціації та аналогії.За результатами дослідження встановлено, що революційний розвиток інноваційних технологій поставив під сумнів усталені принципи сучасної освіти. Отже, необхідна зміна парадигми у філософії освіти, яка має зосередитися на створенні інноваційного, технологічно орієнтованого навчального середовища та стратегічно узгоджуватися з комплексною цифровою трансформацією. Однак темпи цифрової трансформації в системі освіти України є досить повільними, що зумовлено нерівністю доступу до цифрових технологій, недостатньою цифровою грамотністю, відсутністю якісного та релевантного контенту і ресурсів, нестабільним та дорогим підключенням до Інтернету в окремих регіонах, а також недостатньою увагою до кібербезпеки. Вирішення цих проблем потребує значних інвестицій у розбудову цифрової інфраструктури, надання потужної підтримки освітянам в опануванні та використанні цифрових технологій, розробці та впровадженні високоякісного цифрового контенту для освітніх програм, а також створення механізмів для покращення його доступності. Крім того, необхідно запровадити надійні заходи для захисту закладів освіти від потенційних кіберзагроз.Практичне значення дослідження полягає в можливості застосування отриманих результатів для розробки та впровадження стратегій цифрової трансформації в освітній сектор України.

Посилання

Cherepanova S. A. (2001). Liudyna kultury u tvorchomu syntezi filosofii osvity ta mystetstva: perspektyvy XXI stolittia [A person of culture in the creative synthesis of the philosophy of education and art: perspectives of the 21st century]. Humanitarni nauky, 34–52 [in Ukrainian].

Bazaluk O. O. (2010). Filosofiia osvity: ii rol ta mistse v systemi filosofskoho znannia [Philosophy of education: its role and place in the system of philosophical knowledge]. Filosofski obrii, 23, 187-200 [in Ukrainian].

Ilkevych N. S. (2021). Khmarni tekhnolohii v osviti. Navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv fizyko-matematychnoho fakultetu [Cloud technologies in education. Educational and methodological manual for students of the Faculty of Physics and Mathematics]. Zhytomyr: vyd-vo ZhDU, 88 [in Ukrainian].

Bilous V. V. (2018). Mobilni navchalni dodatky v suchasnii osviti [Mobile educational applications in modern education]. Osvitolohichnyi dyskurs,1–2, 20–21 [in Ukrainian].

Morze N. V., Strutynska O. V., Umryk M. A. (2018). Osvitnia robototekhnika yak perspektyvnyi napriam rozvytku STEM-osvity [Educational robotics as a promising direction for the development of STEM education]. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu, 5, 178–187 [in Ukrainian].

Tsyfrovizatsiia ukrainskoi osvity: realizatsiia, problemy i perspektyvy. (2023). [Digitization of Ukrainian education: implementation, problems and prospects]. URL: https://oplatforma.com.ua/article/16004-tsifrovizatsiya-ukrainskoi-osviti-realizatsiya-problemi-i-perspektivi [in Ukrainian].

10 Powerful Ways Digital Transformation In Education Empower Educators. (2023). URL: https://digitaltransformationskills.com/digital-transformation-in-education/ [in English].

Revolutionising African Education: Tech Success Stories. (2023). URL: https://www.sovtech.com/blog/6-benefits-of-digital-transformation-in-education [in English].

Bessarab A. O., Turubarova A. V. (2023). Kryzove konsultuvannia simei z ditmy z invalidnistiu, shcho opynylys u skladnykh zhyttievykh obstavynakh unaslidok rosiisko-ukrainskoi viiny [Crisis counseling of families with children with disabilities who found themselves in difficult life circumstances as a result of the Russian-Ukrainian war]. Perspektyvy ta innovatsii nauky (Seriia «Pedahohika», Seriia «Psykholohiia», Seriia «Medytsyna»). № 13(31). S. 462–476. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-13(31)-462-476

Завантаження

Опубліковано

2024-02-27

Номер

Розділ

Статті