Формування громадянської позиції в аспекті інклюзивного прийняття рішень

Автор(и)

  • D. Suprun Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • О. Alexeyev Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • Т. Hryhorenko Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog15(1).2024.58-67

Анотація

Підняте питання формування громадянської позиції університетів в контексті інклюзивний підходу до прийняття рішень в межах суспільних цінностей світового та національного рівня. В роботі акцентується увага на важливості та необхідності вивчення та втілення прогресивного світового досвіду в сфері інклюзії. Проаналізовано шляхи провадження в українське суспільство новітньої парадигми інклюзивного соціально-освітнього середовища університетів в якості базису соціальної захищеності, соціальної згуртованості та відповідальності громадян нашої держави в умовах сучасних інтеграційних викликів засобом формування громадянської позиції та зобов’язання і зміцнення соціальної згуртованості загалу. Означено актуальні питання ролі університетів у суспільстві, стратегії формування їх стратегії впровадження інклюзивного підходу до прийняття рішень, сприяння кар’єрного розвитку студентів (в тому числі й з ООП), інтернаціоналізації освіти тощо. Зроблено аналітичний огляд тенденцій розвитку закладів вищої освіти як фактору інтеграції до всесвітнього науково-освітнього простору. Висвітлено нагальний стан становлення інклюзивного, інноваційного, соціально згуртованого суспільства та охарактеризовано концепції реформування, базиси перспективного бачення розвитку української вищої освіти. Визначено ключові параметри для забезпечення спроможності фахівця конкурувати в суспільстві. Також визначено перспективи формування громадянської позиції університетів завдяки інклюзивного підходу до прийнятті рішень для  професійної підготовки фахівців в умові інклюзивного суспільства.

Посилання

R.Sopivnyk, I.Sopivnyk, D.Suprun, T.Hryhorenko. Social leadership and team building/Sotsialne liderstvo i komandoutvorennia. Kyiv, 2023 r. URL: https://dglib.nubip.edu.ua/server/api/core/bitstreams/bc90a611-0bce-472e-8d46-017892b1f745/content

Suprun, D. (2018). Academic mobility perspective in the context of professional internationalization in the field of special education DOI 10.31392/NPU-nc.series19.2020.40.13Kyiv. http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/34962/Sheremet_83-89.pdf?sequence=1

Demchenko I. I. Avtoreferat. Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv do profesiinoi diialnosti v umovakh inkliuzyvnoi osvity. m. Uman, 2016 r.

Kabinet Ministriv Ukrainy. URL: https://www.civic.kmu.gov.ua/consult_mvc_kmu/news/article/show/11;

Kodeks krashchykh praktyk uchasti hromadskosti u protsesi pryiniattia rishen, ukhvalenyi Konferentsiieiu mizhnarodnykh neuriadovykh orhanizatsii Rady Yevropy na zasidanni 1 zhovtnia 2009 roku. URL: https://rm.coe.int/16802eeddb.

Unicom. Universytety-hromady: posylennia spivpratsi. URL:https://unicom.community/

Brytanska Rada. Posibnyk z inkliuzyvnoho pryiniattia rishen dlia orhaniv derzhavnoi vlady. Nichoho dlia nas bez nas. URL: https://www.britishcouncil.org.ua/sites/default/files/toolkit_pm_ukr.pdf

Brytanska Rada. Posibnyk z inkliuzyvnoho pryiniattia rishen dlia zasobiv masovoi informatsii. Nichoho dlia nas bez nas. URL: https://zmina.ua/wp-content/uploads/sites/2/2019/09/Posibnyk-%C2%ABNichogo-dlya-nas-bez-nas%C2%BB.pdf

R.Sopivnyk, I.Sopivnyk, D.Suprun, T.Hryhorenko Social leadership and team building /R.Sopivnyk, I.Sopivnyk, D.Suprun, T.Hryhorenko Kyiv, 2023. 400 pp.

Verkhovna Rada Ukrainy. Konventsiia z prav liudei z invalidnistiu. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71#Text

Sheremet, M., Suprun, D. (2023) Motivation development of mental health preservation of specialists in the field of special and inclusive education: european practices Pol Merkur Lek, 2023; LI, 1: 30-34. https://polskimerkuriuszlekarski.pl/wpcontent/uploads/library/PolMerkurLek202301.pdf DOI: 10.36740/Merkur202301104

Suprun, D. (2023) Psychology of Management: Kyiv.: DUSU, p.423.

Bielinska I.V., Hirnyi O.I. Yaki matematychni kompetentnosti slid formuvaty v novii ukrainskii shkoli: dumka vchyteliv. Fizyko-matematychna osvita. 2019. Vypusk 2(20).

Suprun, D. (2018). Academic mobility perspective in the context of professional internationalization in the field of special education DOI 10.31392/NPU-nc.series19.2020.40.13Kyiv. http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/34962/Sheremet_83-89.pdf?sequence=1

Завантаження

Номер

Розділ

Статті