Роль семінарів і тренінгів у розвитку діалогової взаємодії: полікультурний підхід в умовах сучасної освіти
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog13(2).2022.63-71Анотація
У статті розглянуто деякі переваги освітнього процесу, що відстежуються із впровадженням тих методологічних підходів та прийомів, які прямо чи опосередковано пов’язані з використанням потенціалу полі-/ мультикультурно маркованих семінарів та тренінгів із технології діалогової взаємодії. Діалогова взаємодія лежить в основі ефективного професійного спілкування під час навчання та опанування іноземної мови, особливо завдяки вихованню толерантності до мови (мов) та культури, відмінної від рідної. Загалом полікультурні тренінги та семінари допомагають покращити мовні навички спілкування, а також культурну обізнаність майбутніх вчителів іноземних мов. Метою використання активних методів навчання та само-навчання, у тому числі практикумів та тренінгів, є самостійне здобуття студентами знань у процесі їхньої активної пізнавальної діяльності. Виявлено, що ігровий характер діалогової взаємодії сприяє ефективному вивченню кількох іноземних мов, оскільки власне організація навчально-пізнавальної діяльності в соціально змодельованих ігрових ситуаціях має на меті редуплікацію та оволодіння соціокультурним досвідом. У контексті вивчення та викладання іноземних мов орієнтація на емоційно-чутливу сферу студентів при організації навчальної діяльності забезпечує гідне набуття соціокультурного, ціннісно-орієнтованого досвіду через його «проживання», як це відбувається при розвитку здатності оцінки буття. «Проживаючи» соціально змодельовані ситуації, студенти глибше усвідомлюють себе як особистості, те, що вони є суб’єктами діяльності, усвідомлюють свої соціальні орієнтації та цінності, що формує соціально-моральну самооцінку. У висновку зазначено, що соціальна роль і рольова поведінка виступають рушіями спілкування в цілому, і в навчальному процесі зокрема.
Посилання
Andreeva, G.M. (2001). Sotsialnaya psikhologiya [Social Psychology]. Moscow: Aspekt Press.
Barrett, M. (2018). How schools can promote the intercultural competence of young people. European Psychologist, 23, 93–104. https://doi.org/10.1027/1016-9040/a000308
Barlit, O. O. (2007). Aksiolohichnyy pidkhid v upravlinni suchasnymy znannyamy pro pryrodu (Axiological approach in the management of modern knowledge about nature, in Ukrainian). In Pedahohika i psykholohiya formuvannya tvorchoyi osobystosti: problemy i poshuky (Pedagogy and psychology of creative personality formation: problems and searches), 45. Zaporizhzhya.
Beer, A., & Watson, D. (2008). Personality Judgement at Zero Acquiantance: Agreement, Assumed Similarity, and Implicit Simplicity. In Journal of Personality Assessment, 90 (3), 252.
Byram, M. (1997). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Multilingual Matters.
Caruana, S., Pace, M. (2021). Italian nationals in Maltese schools: a case of 'so near but yet so far'? Review of Educational Research, 15(2), 145-164. https://www.researchgate.net/publication/356460088
Deardorff, D. K., & Arasaratnam-Smith, L. A. (2017). Intercultural Competence in Higher Education: International Approaches, Assessment and Application. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315529257
Elkonin, D.B. (1978). Psikhologiya igry [Psychology of game]. Pedagogika.
Haluziak, V.M. (1999). Motyvatsiyno-tsinnisni determinanty indyvidualnoho stylyu pedahohichnoho spilkuvannya [Motivational and value determinants of individual style of pedagogical communication]. Naukovi zapysky. Seriya «Pedahohika i psykholohiya», 1, p. 96-106.
Hovhannisyan, H. (2021). Traditional and Modern Concepts of Rhetoric: Six Peculiarities. WISDOM, 16(3), 18-27. https://doi.org/10.24234/wisdom.v16i3.396
Irgatoğlu, A. (2021). Analysis of language learning strategies and stereotypical thoughts of preparatory school students. Journal of Language and Linguistic Studies, 17(1), 01-16. Doi: 10.52462/jlls.1
Ji, L. J., Peng, K. & Nisbett, R. E. (2000). Culture, control, and perception of relationships in the environment. Journal of Personality and Social Psychology, 78(5), 943-955.
Ji, L. J., Zhang, Z. & Nisbett, R. E. (2004). Is it culture or is it a language? Examination of language effects in cross-cultural research on categorization. Journal of Personality and Social Psychology, 87(1), 57-65.
Khachatryan, L. (2019). On the Relationship Between Thinking and World Language Modeling: Based on Old Armenian Language Materials. WISDOM, 12(1), 6-15. https://doi.org/10.24234/wisdom.v12i1.237
Kitayama, S., Markus, H. R. & Kurokawa, M. (2000). Culture, emotion, and well-being: Good feelings in Japan and the United States. Cognition and Emotion, 14(1), 93-124.
Kolesnyk, O. (2011). Mizhosobystisna vzayemodiya uchasnykiv navchalʹno-vykhovnoho protsesu: sutʹ, typy, funktsiyi, pereshkody [Interpersonal interaction of participants in the educational process: essence, types, functions, obstacles]. Humanizatsiya navchalno-vykhovnoho protsesu, Vol. LVI, p. 5-8.
Kon, I.S. (2007).Globalnaya tsivilizatsiya v polikulturnom mire [Global civilization in a multicultural world]. Tezisy doklada na USH mezhdunarodnykh Likhachevskikh nauchnykh chteniyakh. SPbGUP.
Krimpas, P.G. (2021). It's all Greek to me: Missed Greek Loanwords in Albanian. Open Journal for Studies in Linguistics, 4(1), 23-34. DOI: 10.32591/coas.ojsl.0401.03023k
Kubitskyi, S., & Chaika, O. (2020). Coaching core competencies as the key soft skill for successful human resources management. International scientific journal «Internauka», Series: «Economic sciences», 8 (40), 43-48.
Leontiev, A.N. (1983). The Image of the World. Selected Psychological Works: In 2 Volumes, Moscow: Academy of Pedagogical Sciences.
Leontiev, D. A. (2007). Psikhologiya smysla (Psychology of meaning, in Russian). Moscow: Smysl.
Newton, J., Yates, E., Shearn, S., & Nowitzki, W. (2010). Intercultural Communicative Language Teaching: Implications for Effective Teaching and Learning. In Report to the Ministry of Education Ministry of Education, New Zealand. http://www.educationcounts.govt.nz/publications/curriculum/76637/introduction.
Norkhairi, A. (2021). Multi-dimensional Strategies in Teaching and Assessing Language for Specific and Interdisciplinary Purposes in the 21 st Century Global Contexts. E-book of conference proceedings. 2nd International Interdisciplinary Conference-Language, Business, Law & Intercultural Communication: Challenges of Today (Ed. Chaika, O., Goel, A.). Kyiv; Delhi: ABS Books.
https://www.researchgate.net/publication/357957662_LBLIC_2021
Peng, K. & Nisbett, R. E. (1999). Culture, dialectics, and reasoning about contradiction. American Psychologist, 54(9), 741-754.
Petrovskyy, A. V., Yaroshevskyy, M. H. (2002). Psykholohiya [Psychology]. Moscow: Akademiya.
Pidlasyy, I.P. (2004). Praktychna pedahohika abo try tekhnolohiyi: interaktyvnyy pidruchnyk dlya pedahohiv rynkovoyi systemy osvity [Practical pedagogy or three technologies: an interactive textbook for teachers of the market system of education]. Kyiv: Vydavnychyy Dim „Slovo”.
Pires, M.D.J. (2021). Role-Play como estratégia de ensino de língua: a perspetiva de estudantes de Português na China. Revista Internacional em Língua Portuguesa, 40(IV), p. 35-51. DOI: 10.31492/2184-2043.RILP2021.40/pp.35-51
Renton, J. (2009). Coaching and Mentoring. The Economist.
Rogers, J. (2016). Coaching Skills. Open University Press.
Rubinstein, S.L. (1959). Printsipy i puti razvitiya psikhologii [Principles and ways of development of psychology]. Moscow: AN SSSR.
Rudyk, Ya. (2021). Doslidzhennia intelektu osobystosti: zapytan staye vse bilshe [Going deeper into intellect of a personality questionsmounting], Proceedings of the 2nd International Interdisciplinary Conference “Language, Business And Law, Intercultural Communication: Challenges Of Today” (Kyiv, 7-8 May 2021), Kyiv: NUBiP Ukraine, pp. 71-72. Retrieved from: https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u187/llbic2021_proceedings_ua_final.pdf
Rubtsova, A., Krylova, E., Smolskaia, N., & Odinokaya, M. (2020). Polycultural linguistic personality formation in a digital educational environment of a university. European Proceedings of Social and Behavioral Sciences, pp. 809-821. DOI:10.15405/epsbs.2020.11.03.86
Sidash, N., Roganova, M., Domina, V., Victorova, L., Roganov, M., Miroshnichenko, V. (2020). Pedagogical Consciousness Formation of Future University Educators in the Process of Teaching English. Universal Journal of Educational Research, 8(4), 1202 - 1211. DOI: 10.13189/ujer.2020.080410.
Sinek, S. (2011). Start with Why. How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action. Penguin, 256 p.
Starnikova, V. (2008). Filosofiya obrazovaniya za rubezhom: opyt stanovleniya
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).