Роль навчального відео у розвитку англомовної професійної комунікативної компетенції майбутніх юристів
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog13(2).2022.12-25Анотація
Оскільки сучасні вимоги до підготовки фахівця юридичної сфери постулюють англійську мову як іманентний компонент професійної освіти, існує потреба у постійній ревізії методологічних знарядь, орієнтованих на розвиток професійної комунікативної компетенції. Ряд характеристик відеофільму робить його ефективним засобом відтворення автентичного англомовного середовища навіть в умовах дистанційного навчання. Відтак метою роботи є визначення стратегій формування правової англомовної комунікативної компетенції через експлуатацію дидактичних резервів навчального фільму. Зазначена мета потребувала, насамперед, огляду наукових джерел відповідної проблематики. У статті проаналізовано сутність понять «навчальне автентичне відео», «професійна комунікативна компетенція», «освітнє середовище»; висвітлено критерії відбору аутентичних фільмів/ відеороликів професійного спрямування для перегляду студентською аудиторією; досліджено специфіку основних типів аутентичного навчального відео; розглянуто етапи опрацювання навчального фільму/ відео. В роботі також обговорюються завдання до юридичного відеоконтенту, створені з метою формування правової культури та забезпечення особистісного підходу до розвитку англомовної компетенції. Коректний підбір мультимедійних матеріалів та використання адекватних методик дозволяє створити в межах аудиторії імітацію реального професійного середовища, що постає додатковим джерелом підготовки конкурентоспроможного спеціаліста.Оскільки сучасні вимоги до підготовки фахівця юридичної сфери постулюють англійську мову як іманентний компонент професійної освіти, існує потреба у постійній ревізії методологічних знарядь, орієнтованих на розвиток професійної комунікативної компетенції. Ряд характеристик відеофільму робить його ефективним засобом відтворення автентичного англомовного середовища навіть в умовах дистанційного навчання. Відтак метою роботи є визначення стратегій формування правової англомовної комунікативної компетенції через експлуатацію дидактичних резервів навчального фільму. Зазначена мета потребувала, насамперед, огляду наукових джерел відповідної проблематики. У статті проаналізовано сутність понять «навчальне автентичне відео», «професійна комунікативна компетенція», «освітнє середовище»; висвітлено критерії відбору аутентичних фільмів/ відеороликів професійного спрямування для перегляду студентською аудиторією; досліджено специфіку основних типів аутентичного навчального відео; розглянуто етапи опрацювання навчального фільму/ відео. В роботі також обговорюються завдання до юридичного відеоконтенту, створені з метою формування правової культури та забезпечення особистісного підходу до розвитку англомовної компетенції. Коректний підбір мультимедійних матеріалів та використання адекватних методик дозволяє створити в межах аудиторії імітацію реального професійного середовища, що постає додатковим джерелом підготовки конкурентоспроможного спеціаліста.Посилання
Azhniuk B. (2019). Movna polityka: yevropeiski kryterii i Ukraina [Language policy: European criteria and Ukraine]. Ukrainske movoznavstvo – Ukrainian Linguistics, 1 (49), 9-31.
Burmistrova K. A., Stupnikova L. V. (2017). Ispol′zovaniye autentichnykh videomaterialov pri obuchenii inoyazychnomu yuridicheskomu diskursu [The usage of authentic videos when training the foreign legal discourse]. Vneshneekonomicheskiy vestnik – Externaleconomic Bulletin, 2, 103-110.
Dvorzhets O. S. (2006). Metodika raboty s autentichnymi videozapisyami pri obuchenii angliyskomu yazyku v ramkakh elektronnogo kursa v vuze [Methods of work with authentic video when teaching English at the university within an elective course]. Candidate’s thesis. Yekaterinburg.
Dementyeva T. M. (2016). Videofil′m kak sredstvo obucheniya professional′no-oriyentirovannomu inoyazychnomu obshcheniyu v sfere yurisprudentsii [Videofilm as the means of training foreign language professional communication in the field of legislation]. Vestnik VGU. Seriya: Lingvistika i mezhkulturnaia kommunikatsiya – VSU Bulletin. Series: Linguistic and intercultural communication, 1, 140-145.
Isupova M. M. (2016). Ispol′zovaniye neigrovykh autentichnikh videomaterialov pri obuchenii inostrannomu yazyku studentov neyazykovykh vuzov [Using non-feature authentic films in a foreign language classroom for the students of non-linguistic universities]. Istoricheskaya i sotsial′no-obrazovatel′naya mysl′ – Historical and socio-educational thought, 2/2 (Vol. 8), 148-153.
Kurgayeva O. L., Sorokovykh G. V. (2021). Formirovaniye diskursivnikh umeniy budushchogo yurista v usloviyakh mezhkul′turnoy sredy neyazykovogo vuza [The development of a future lawyer’s discursive skills in the international environment of a non-linguistic university]. Pedagogika. Voprosy teorii i praktiki – Pedagogy. Theory and practice, 3 (Vol. 6), 492-498.
Nakaz Ministerstva osvity ta nauky Ukrainy «Pro zatverdzhennia standartu vyshchoi osvity za spetsialnistiu 081 «Pravo» dlia pershoho (bakalavrskoho rivnia)» vid 12 hrudnia 2018 roku № 1379 [Law of the Ministry of Education and Science of Ukraine on the adoption of higher education standards, specialty 081 Law for the first (Bachelor’s) degree from December 12, 2018 № 1379]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-standartu-vishoyi-osviti-za-specialnistyu-081-pravo-dlya-pershogo-bakalavrskogo-rivnya-vishoyi-osviti
Stratulat N. V. (2021). Suchasne zakonodavstvo Ukrainy v aspekti volodinnia mizhnarodnoiu movoiu yak vazhlyvoho skladnyka fakhovoi komunikatsii [Modern Ukrainian legislation in terms of language proficiency as an important element of professional communication]. Inshomovna pidhotovka pratsivnykiv pravookhoronnykh orhaniv ta fakhivtsiv z prava – Foreign language support of law enforcement officers and law specialists: Proceedings of the ninth interuniversity Scientific and Practical internet-conference. (pp. 105-109). Kyiv: NAIAU.
Tarnopolskyi O. B., Kornieva Z. M. (2011). Aspektnyi pidkhid do navchannia anhliiskoi movy dlia spetsialnykh tsilei u nemovnykh VNZ [Aspect approach to teaching English for special purposes at non-linguistic universities]. Visnyk KhNU im. V. N. Karazina – KhNU Bulletin, 18, 231-239.
Tymoshchuk N. M., Dovhan L. I. (2013). Formuvannia profesiinykh yakostei maibutnikh yurystiv u protsesi vyvchennia inozemnykh mov [The Development of future lawyers’ professional qualities in the process of learning foreign languages]. Naukovi zapysky VNAU. Seriia: Sotsialno-humanitarni nauky – Scientific notes of VSAU. Series: Social and Humanitarian Sciences, 2, 190-196.
Filonenko T. A. (2014). Videofil′m kak sredstvo preodoleniya lingvokul′turnykh trudnostey i formirovaniya sotsiokul′turnoy kompetentsii [Video as the means of overcoming linguistic difficulties and developing social and cultural competence]. Vestnik SamGTU. Seriya: Psikhologo-pedagogicheskiye nauki – SSTU Bulletin. Series: Psychological and Pedagogical Sciences, 3 (Vol. 11), 206-213.
Tsenko M. B. (2014). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh yurystiv [Building communicative competence of future lawyers]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Iurydychna akademiia Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho» Seriia: filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia. - Bulletin of Yaroslav Mudryi National Law University, Series: Phylosophy, Phylosophy of Law, Political Science, Sociology, 4 (23), 41-50.
AffirmX (2017, March 29). Risk Watch 123: Record retention Management [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=KommSpc_PUE
Anggraeni A. D., Pentury H. J., and Tanamel N. A. (2019). Blending Humor and Animation in English learning for Students of English Education Programs at Universities. International Journal of Innovation, Creativity and Change, Vol. 5 (6), 540-553.
BBC News. (2014, April 6). Fingerprints’ hidden secrets – Click – BBC News [Video]. https://www.youtube.com/watch?v=OkYig55VnQk
Brame C. J. (2016). Effective Educational Videos: Principles and Guidelines for Maximizing Student Learning from Video Content. CBE – Life Sciences Education, 15, 1-6.
Canale M., Swain M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics, 1 (1), 1-47.
De Boer J. (2013). Learning from video: viewing behavior of students. University of Groningem, SOM research school.
Evans V., Dooley J., Smith J. D. (2011). Career Paths: Law Student’ book (International). Book 3. Newbury: Express Publishing.
Floyd T. W., Kerew K. L. (2017). Marking the Path from Law Student to Lawyer: Using Field Placement Courses to Facilitate the Deliberate Exploration of Professional Identity and Purpose, 68 Mercer L. Review, 767, 767-832.
Guo P. J., Kim J., Robin R. (2014). How video production effects student engagement: An empirical study of MOOC videos. Proceedings of the First ACM Conference on Learning@ Scale Conference. (pp. 41-50). New York: Association for Computing Machinery.
Horowitz, K. (2016). 15 Unique facts about fingerprints. https://www.mentalfloss.com/article/78169/15-unique-facts-about-fingerprints
Janda K. (1992). Multimedia in Political Science: Sobering Lessons from a Teaching Experiment. Jl. of Educational Multimedia and Hypermedia, 1, 341-354.
Koumi J. (2013). Pedagogic design guidelines for multimedia materials: A call for collaboration between practitioners and researchers. Journal of Visual Literacy, Vol. 32 (2), 85-114.
Schacter D. L., Szpunar K. K. (2015). Enhancing Attention and Memory During Video-Recorded Lectures. Scholarship of Teaching and Learning in Psychology, 1 (1), 60-71.
Seeker. (2018, November 10). Why we can’t always trust DNA evidence. [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=601U11FH6iE
Smithsonian Channel. (2012, June 12). Where Do Fingerprints Come From? [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=qX6hFXHDmk4
Thompson C. (2019). The Myth of Fingerprints. Smithsonian Magazine. Retrieved from https://www.smithsonianmag.com/science-nature/myth-fingerprints-180971640/
Vox. (2018, August 7). How reliable is fingerprint analysis? [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=fd8reN4uoBM
Vyushkina E. (2016). Legal English through movies: development of professional communicative competence. Studies in Logic, Grammar and Rhetoric. 45 (58), 253-263.
Woolfitt Z. (2015). The effective use of video in higher education. Inholland University of Applied Sciences.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).