Надання психосоціальної допомоги дітям в умовах воєнного стану
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog13(2).2022.6-11Анотація
Стаття присвячена проблемі ефективного надання професійної психосоціальної допомоги дітям в умовах воєнного стану. Зазначається, що психосоціальна допомога дітям і підліткам, які перенесли травматичний досвід, значною мірою залежатиме від їхніх індивідуально-психологічних особливостей. Для багатьох дітей травматичний досвід має наслідки, які тривають набагато довше і можуть перерости в посттравматичний стресовий розлад. Висвітлено основні етапи надання психосоціальної допомоги дітям під час воєнного стану. Пропонується встановити первинний емоційно-позитивний психологічний контакт з дитиною. З’ясовано основну мету надання психосоціальної допомоги дітям в умовах воєнного стану: зниження емоційної напруги у дитини чи підлітка; формування емоційно-довірливого контакту фахівця з дитиною. Рекомендується при наданні психологічної та соціальної допомоги дітям, які постраждали від воєнного стану звернути увагу на наступні дії: давати дітям можливість поговорити з близькими стільки, скільки вони цього потребують; перевіряти свої відчуття (повторюйте слова, які вони використовують і таким чином покажіть, що ви розумієте їх); забезпечувати відчуття безпеки; заспокоїти дитину; знайти те, що допомагає впоратися з важкими почуттями; проводити з користю час, роблячи те, що любить дитина; звернутись по допомогу до фахівців. При встановленні психологічного контакту з дитиною необхідно враховувати її вікові особливості, а основною формою роботи з дитиною має бути індивідуальна. На завершальних етапах пропонується використовувати й групові форми роботи. Згідно з практичним досвідом, найбільш ефективними методами та прийомами є: казкотерапія, арт-терапія, ігротерапія, іпотерапія тощо. Вибір методу чи техніки залежатиме від того, наскільки сильною була травматична подія, вік та індивідуальні особливості дитини. Оцінку психоемоційного стану дитини можна проводити за допомогою тих же методів і методик, які використовувалися в рамках діагностики та індивідуальної роботи з дитиною.
Посилання
Ihry, tekhniky i vpravy proty napruhy, povernennya pochuttya kontrolyu, vidvolikannya vid vazhkykh spohadiv [elektronnyy resurs]. Rezhym dostupu: http://www.soippo.edu.ua
Krasnokut·sʹkyy M., Ovsyaninkova YA. Psykhotravmuyuchyy dosvid ditey: Osnovni etapy nadannya psykholohichnoyi dopomohy. Naukovyy visnyk Kharkivsʹkoho derzhavnoho universytetu. Seriya: Psykholohichni nauky. Vypusk 1. Tom 2. 2018. S. 56-61.
Panok V., Tkachuk I. Konsulʹtuvannya v systemi psykhosotsialʹnoyi dopomohy dityam i simʺyam, shcho opynylysʹ u skladnykh zhyttyevykh obstavynakh vnaslidok viysʹkovykh diy. Kyyiv, 2019.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).