Розвиток критичного мислення студентів немовних факультетів під час роботи з текстами
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog14(1).2023.129-134Анотація
У статті висвітлено досвід розвитку критичного мислення у студентів немовних факультетів під час роботи з текстами на заняттях з англійської мови. Представлено погляди науковців на визначення цього поняття (персональне судження про автентичність, точність, характер та цінність того, що вивчається з метою прийняття розумних рішень та висновків; спроможність аналізувати, синтезувати та оцінювати інформацію та тенденції з метою впровадження результатів мисленнєвої дільності у практику; процес знаходження відповідей на запитання, який поступово генерує нові погляди на предмет, що вивчається тощо). Узагальнено основні функції критичного мислення (регулятивна, оціночна, стимулююча, корегуючи, прогнозуюча, моделююча). Установлено, що розвитку критичного мислення сприяє робота із текстами та виконання відповідних вправ. З’ясовано, що для досягнення цієї мети необхідно організовувати роботу із текстом із наступних частин: виконання передтекстових справ (націлюють увагу студентів на тему, що буде обговорюватися); читання тексту, вправи на розуміння прочитаного матеріалу та обговорення власного вибору та досвіду. Робота з текстом під час занять з іноземної мови не має обмежуватися перевіркою тільки основних ідей тексту. Роботу необхідно будувати таким чином, щоб стимулювати студентів до критичного мислення.
Посилання
Terno S. O. (2011) Teoriia rozvytku krytychnoho myslennia (na prykladi navchannia istorii) [Theory of the development of critical thinking (on the example of History]. Zaporizhzhia. 105 s.
Facione P. (2013) Critical think-ing: What it is and why it counts. Millbrae/ Mode of access: https://www.student.uwa.edu.au/__data/assets/pdf_file/0003/1922502/Critical-Thinking-What-it-is-and-why-it-counts.pdf
Halpern, D. F. (2001) Assessing the effectiveness of critical thinking in-struction. The Journal of General Educa-tion. 2001. № 23. P. 270-286
Lipman M. (1991) Thinking in ed-ucation. Cambridge 188 p
Qiufang Wen, Zhou Yan (2006) Comments on the development of think-ing ability of foreign language majors. Foreign Language Research. № 5. P. 76-80
Rude Liu (2000) The significance and connotation of critical thinking. Research on Higher Normal Education. № 12. Р. 56-61
Ruifang Li (2002) Foreign lan-guage teaching and cultivation of stu-dents' creative and critical thinking. Foreign Language Teaching. № 5. P. 61-65.
Flynn L. L. (1989) Developing critical reading skills through cooperative problem solving. Reading Teacher. № 6. P. 664-668
Завантаження
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).