Розвиток критичного мислення студентів немовних факультетів під час роботи з текстами

Автор(и)

  • N. V. Yaremenko Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog14(1).2023.129-134

Анотація

У статті висвітлено досвід розвитку критичного мислення у студентів немовних факультетів під час роботи з текстами на заняттях з англійської мови. Представлено погляди науковців на визначення цього поняття (персональне судження про автентичність, точність, характер та цінність того, що вивчається з метою  прийняття розумних рішень та висновків; спроможність аналізувати, синтезувати та оцінювати інформацію та тенденції з метою впровадження результатів мисленнєвої дільності у практику; процес знаходження відповідей на запитання, який поступово генерує нові погляди на предмет, що вивчається тощо).  Узагальнено основні функції критичного мислення (регулятивна, оціночна, стимулююча, корегуючи, прогнозуюча, моделююча). Установлено, що розвитку критичного мислення сприяє робота із текстами та виконання відповідних вправ. З’ясовано, що для досягнення цієї мети необхідно організовувати роботу із текстом із наступних частин: виконання передтекстових справ (націлюють увагу студентів на тему, що буде обговорюватися); читання тексту, вправи на розуміння прочитаного матеріалу та обговорення власного вибору та досвіду. Робота з текстом під час занять з іноземної мови не має обмежуватися перевіркою тільки основних ідей тексту. Роботу необхідно будувати таким чином, щоб стимулювати студентів до критичного мислення.

Посилання

Terno S. O. (2011) Teoriia rozvytku krytychnoho myslennia (na prykladi navchannia istorii) [Theory of the development of critical thinking (on the example of History]. Zaporizhzhia. 105 s.

Facione P. (2013) Critical think-ing: What it is and why it counts. Millbrae/ Mode of access: https://www.student.uwa.edu.au/__data/assets/pdf_file/0003/1922502/Critical-Thinking-What-it-is-and-why-it-counts.pdf

Halpern, D. F. (2001) Assessing the effectiveness of critical thinking in-struction. The Journal of General Educa-tion. 2001. № 23. P. 270-286

Lipman M. (1991) Thinking in ed-ucation. Cambridge 188 p

Qiufang Wen, Zhou Yan (2006) Comments on the development of think-ing ability of foreign language majors. Foreign Language Research. № 5. P. 76-80

Rude Liu (2000) The significance and connotation of critical thinking. Research on Higher Normal Education. № 12. Р. 56-61

Ruifang Li (2002) Foreign lan-guage teaching and cultivation of stu-dents' creative and critical thinking. Foreign Language Teaching. № 5. P. 61-65.

Flynn L. L. (1989) Developing critical reading skills through cooperative problem solving. Reading Teacher. № 6. P. 664-668

Завантаження

Номер

Розділ

Статті