Надання освітніх послуг та підвищення академічної мобільності студентів Національного університету біоресурсів і природокористування України в умовах війни

Автор(и)

  • S. Каchmarchyk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • H. Меdianyk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • S. Khrystiuk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • L. Shanaieva-Tsymbal Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog14(1).2023.149-160

Анотація

Стаття присвячена проблемам надання освіти в умовах збройних конфліктів, а саме організації навчання та розвитку механізмів захисту освіти в умовах надзвичайних ситуацій та бойових дій. У статті також приділено особливу увагу підвищенню академічної мобільності студентів закладів вищої освіти України в цілому та Національного університету біоресурсів і природокористування України зокрема, які були змушені залишити місце постійного проживання в державі. Зроблено висновок, що для продовження навчання в умовах війни існує декілька форматів, які освітяни можуть розглядати відповідно до ситуації в тому чи іншому регіоні. Безперервність освіти означає її забезпечення в інший спосіб; це означає, що студенти матимуть доступ до процесу навчання, незважаючи на переривання традиційного процесу навчання. Альтернативними методами навчання можуть бути неформальна освіта, інтенсифікація навчальних занять, організація тимчасових місць для навчання. Важливим є використання методів дистанційного навчання. Автори наголошують, що саме безперервність освіти має вирішальне значення для підтримки політичного, соціально-економічного, культурного та наукового життя суспільства, особливо в умовах війни. Для української освітньої системи цей виклик став своєрідним стимулом, який відкрив нові можливості, каталізатором давно назрілих модернізаційних змін в освіті. Проведене дослідження не вичерпує всіх викликів, з якими доводиться стикатися освіті в умовах війни. Питання безперервності освіти на всіх рівнях в умовах воєнного часу потребує подальших досліджень, зокрема розробки та впровадження спеціальних курсів підготовки керівників, викладачів, науково-педагогічних працівників, науковців для забезпечення неперервності освіти в умовах воєнного часу. Не менш важливими залишаються допомога жертвам збройних конфліктів (зокрема дітям), розвиток психолого-педагогічних практик, психосоціальної підтримки та психосоціальних методів, спрямованих на підтримку учнів.

Посилання

Akresh, R. et al. (2016). Zmina klimatu, konflikty ta dity. [Climate change, conflict, and children.] Technical report, Households in Conflict Network Working Paper.

Alfano, M. and Görlach, J.-S. (2019). Teroryzm, osvita ta pravyla spryiniattia: dokazy napadiv Al-Shabab u Kenii. [Terrorism, education, and the role of perceptions: Evidence from al-Shabaab attacks in Kenya.] Technical re-port, Households in Conflict Network Working Paper.

Byram M., Dervin F. (2008). Studentska, kadrova ta akademichna mobilnist u vyshchykh navchalnykh zakladakh. [Students, Staff and Academic Mobility in Higher Education.]

Byram, M. & Feng, A. (eds.) 2006.Zhyttia ta navchannia za kordonom. Povtornyi poshuk i praktyka. [Living and Studying Abroad. Re-search and Practice.] Clevedon: Multilingual Matters.

David M. Hoffman (2009). Zmina modelei akademichnoi mobilnosti ta mizhnarodna mihratsiia. Shcho oznachatyme akademichna mobilnist u 21 stolitti? [Changing academic mobility patterns and international migration. What will academ-ic mobility mean in the 21st century?] Journal of studies in international educa-tion volume 13 № 3 P. 347-364.

Glasgow, J. N., & Baer, A. L. (2011). Zhyttia poza mezhamy strazhdan: dity-soldaty afrykanskykh viin. [Lives beyond suffer-ing: The child soldiers of African Wars.] English Journal, 100(6), 68-77.

Kachmarchyk, S. H., Khrys-tiuk, S. B., & Shanaieva-Tsymbal, L. O. (2019). Vykorystannia tekhnolohii zmishanoho navchannia u formuvanni inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentsii maibutnikh fakhivtsiv z mizhnarodnykh vidnosyn. [Using Blended Learning Technol-ogy in Foreign Language Communicative Competence Forming of Future Interna-tional Relations Specialists.] Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 11(4), 84-99. https://doi.org/10.18662/rrem/159.

Kesternich, I., Siflinger, B., Smith, J. P., and Winter, J. K. (2014). Naslidky Druhoi svitovoi viiny dlia ekonomiky ta zdorovia v Yevropi. [The effects of World War II on economic and health outcomes across Europe.] Review of Economics and Statistics, 96(1), 103-118.

Leon, G. (2012). Hromadianskyi konflikt i nakopychennia liudskoho kapitalu dovhostrokovi naslidky politychnoho nasylstva v Peru. [Civil con-flict and human capital accumulation the long-term effects of political violence in Peru.] Journal of Human Resources, 47(4), 991-1022.

López, H., & Wodon, Q. (2005). Ekonomichni naslidky zbroinoho konfliktu v Ruandi. [The economic impact of armed conflict in Rwanda.] Journal of African Economies, 14(4), 586-602. http://dx.doi.org/10.1093/jae/eji021.

Massad, S. G., Nieto, F. J., Palta, M., Smith, M., Clark, R., & Thabet, A. A. (2012). Stan kharchuvannia palestynskykh doshkilniat u sektori Haza: perekhresne doslidzhennia. [Nutritional status of Palestinian preschoolers in the Gaza Strip: A cross-sectional study.] BMC Public Health, 11, 12-27. http://dx.doi. org/10.1186/1471-2458-12-27.

Minou, T. (2006). Mozhlyvi modeli kreatyvnoi terapii ditei, yaki postrazhdaly vid viiny ta zbroinykh konfliktiv. [The pos-sible models of creative therapies for the child victims of war and armed conflict.] Asia Pacific Education Review, 7(2), 229-235. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1007/BF03031546.

Namen, O., Prem, M., and Vargas, J. F. (2020). Myrnyi dyvidend liudskoho kapitalu. [The human capital peace dividend.] Technical report, Households in Conflict Network Working Paper.

Parlow, A. (2011). Osvita ta zbroinyi konflikt: povstannia v Kashmiri v devianostykh rokakh. [Educa-tion and armed conflict: The Kashmir in-surgency in the nineties.] Retrieved from https://mpra.ub.uni-muenchen.de/38010/.

Pedersen, J., Sommer-felt, T. (2007). Vyvchennia ditei u zbroinykh konfliktakh: vyrobnytstvo danykh, sotsialni pokaznyky ta analiz. [Studying children in armed conflict: Data production, social indicators and analysis.] Social Indicators Research, 84(3), 251-269. http://dx.doi.org/10.1007/s11205-007-9117-3.

Rieder, M., Choonara, I. (2012). Zbroinyi konflikt i zdorovia ditei. [Armed conflict and child health.] Archives of Disease in Childhood, 97(1), 59-62. http://dx.doi.org/10.1136/adc.2009.178186.

Safe Schools Declaration (PDF). Ministerstvo zakordonnykh sprav Norvehii. [Norwegian Ministry of Foreign Af-fairs.] 2015-05-29. Retrieved from https://ssd.protectingeducation.org/.

Shemyakina, O. (2011). Vplyv zbroinoho konfliktu na nakopychennia shkilnoi osvity: rezultaty z Tadzhykystanu. [The effect of armed conflict on accumulation of schooling: Results from Tajikistan.] Journal of Development Economics, 95(2), 186-200.

Завантаження

Опубліковано

2023-04-26

Номер

Розділ

Статті