Особливості професійної педагогічної компетентності вчителя англійської мови

Автор(и)

  • А. V. Duchenko Mykhailo Kotsiubynskyi Vinnytsia State Pedagogical University , Вінницький державний педагогічний університет ім. Михайла Коцюбинського

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog14(1).2023.33-40

Анотація

Нині світоглядною тенденцією України є активна інтеграція в освітнє співтовариство науковців, в контексті чого виникає потреба у забезпечені кваліфікованих фахівців із високим рівнем англомовної професійної компетентності. Йдеться про підвищення рівня і якості підготовки фахівців у вищих навчальних закладах України, здатних професійно вирішувати проблеми, які стоять перед державою, та спроможних захищати її інтереси. Метою статті є обґрунтування особливостей професійної педагогічної компетентності вчителя англійської мови. Виявлено, що розвиток англомовної компетентності є ключовою умовою в підготовці конкурентоспроможного спеціаліста. У сучасному суспільстві фахівці, які володіють англомовними навичками та здібностями, що є більш маневреним і успішним у сучасних умовах правовідносин. Такі педагоги ефективно здійснюють велику трудову діяльність, перебуваючи при цьому весь час досить соціально адаптований, та користуються великим попитом серед фахівців світової спільноти. Проте питання англомовної компетентності під час професійної підготовки вчителів англійської мови все ще не вивчено на достатньому рівні. Представлено модель ключових компонент педагогічної компетентності учителя англійської мови, яка обумовлена складом таких компонент як інформаційна, комунікативна, продуктивна, автономізаційна, моральна, психологічна, предметна, соціальна, математична компетентності та особисті якості вчителя. Проаналізовано якісну мовну підготовку здобувачів освіти щодо використання сучасних освітніх технологій (мультимедійних технологій, інформаційно-комунікаційних, інтернет-ресурсів в контексті формування аудитивної компетентності в студентів), що передбачають застосування телекомунікаційних та інформаційних технологій, зокрема, в роботі з освітніми комп’ютерними програмами з вивчення іноземних мов і використання інтернет-ресурсів.

Посилання

Viznіuk I. M., Dolynnyi S. S., Po-lishchuk A. S. (2022).Внутрішній конфлікт при психосоматичних розладах у педагогів. Сучасна наука: інновації та перспективи. Матеріали 6 Міжнародної науково-практичної конференції. [Internal conflict in psychosomatic disorders in teachers. Modern science: innovations and pro-spects. Proceedings of the 6th Interna-tional scientific and practical conference.] SSPG Publish. Stockholm, Sweden. С. 141-148.

Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu». Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR). (2016). [Law of Ukraine "On High-er Education". Information of the Verkhovna Rada (VVR).]. № 37. 38, st.2004.

Nikolaieva S. Yu. (2010). Tsili navchannia inozemnykh mov v aspekti kompetentnisnoho pidkhodu [Objectives of learning foreign languages in the as-pect of competence approach

Cili navchannya inozemnih mov v aspekti kompetentnisnogo pidhodu. Inozemni movy. [Objectives of learning foreign languages ​​in the aspect of competence approach. Foreign languages.] 2. 11–17.

Kademiia M., Vizniuk I., Polishchuk A., & Dolynnyi S. (2022). Vykorystannia shtuchnoho intelektu u vyvchenni inozemnoi movy zdobuvachamy osvity [The use of artificial intelligence in the study of a foreign lan-guage by students of education]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta inno-vatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy, 153–163. Retrieved from https://doi.org/10.31652/2412-1142-2022-63-153-163

Завантаження

Номер

Розділ

Статті