Діагностична технологія оцінювання ступеню Сформованості здоров’язбережувальної компетенції У бакалаврів гуманітарно-педагогічних факультетів
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog14(1).2023.66-78Анотація
Актуальність дослідження, зумовлена тим, що сучасний період розвитку українського суспільства характеризується важливими реформами, які обумовлені європейським напрямком розвитку нашої держави, а це обумовлює відповідних змін у поданні навчально-методичного матеріалу із урахуванням особливо всіх зовнішніх екстремальних та нестандартних подій, до яких відповідно призвичаївся вже освітній процес в Україні (відкрите вторгнення рф та всесвітня пандемія COVID-19). Це різко змінили умови, в яких здійснюється процес здобуття вищої освіти, навчило НПП і здобувачів освіти працювати дистанційно, користуватися різними платформами отримання навчально-методичних матеріалів, призвело до реалізації різних форм навчання (із використанням Zoom, E-Learn, Moodle, Google-Class, Campus та ін. платформ). Освітяни намагаються за можливості із урахуванням рівня небезпеки проводити заняття за різними формами навчання. Відповідних змін потребує і система оцінювання освітньої діяльності здобувачів ЗВО, головними критеріями якої повинна бути прозорість, об’єктивність та уніфікованість. Мета дослідження полягає у визначенні та характеристиці діагностичної технології визначення рівнів сформованності здоров’язбережувальної компетентності у бакалаврів гуманітарно-педагогічних факультетів. Завдання дослідження: 1) Визначити особливості та потребу в створенні діагностичних технологія на засадах використання ІКТ для оцінювання рівня сформованості компетенцій у здобувачів вищої освіти; 2) Охарактеризувати авторську діагностичну технологію оцінювання рівня сформованості здоров’язбережувальної компетенції у бакалаврів гуманітарно-педагогічних факультетів в освітньому середовищі ЗВО. Методи, використані в роботі: а) аналіз та узагальнення інформаційних джерел; б) компеляція отриманої інформації; в) моделювання, проектування та розробка діагностичної технології із використанням інноваційних технологій для оцінювання рівня сформованності здоров’язбережувальної компетентності у бакалаврів гуманітарно-педагогічного факультету НУБІП, які будуть ефективним і дієвим інструментарієм оцінювання результатів освітнього процесу в умовах освітнього середовища університету, який здійснюється під тривалим впливом зовнішніх негативних екстремальних факторів. Результати: Аналіз та узагальнення інформаційних джерел свідчать про те, що: 1) використання інноваційних технологій оцінювання результатів професійної підготовки майбутніх бакалаврів в освітньому середовищі закладів вищої освіти є особливо актуальним в умовах систематичного тривалого деструктивного впливу таких факторів як пандемія COVID-19 та відкритого військового вторгнення рф, що обумовило проведення змін реалізації процесу професійної підготовки фахівців та оцінки його якості відповідно до існуючих критичних умов; 2) охарактеризовано авторську діагностичну технологію оцінювання рівня сформованості здоров’язбережувальної компетенції у бакалаврів гуманітарно-педагогічних факультетів в освітньому середовищі ЗВО (за такими структурними компонентами як мотиваційно-ціннісний, когнітивний, здоров’яформувальний та організаційно-управлінський та рівнями оцінювання такими як (незадовільний, достатній, оптимальний, прогресивний)). Всі ці методики стали основою комп’ютерної програми «Health-Start.Up». Перспективи досліджень вбачаємо у апробації та впровадженні запропонованої авторській технології педагогічного оцінювання в процес професійної підготовки майбутніх бакалаврів гуманітарно-педагогічних факультетів.Посилання
Antonova, O. Ye., Polishchuk, N. M. (2016). Pidhotovka vchytelia do rozvytku zdoroviazberezhu-valnoi kompetentnosti uchniv. [Teacher training for the development of students' health-saving competence: Monograph.] Zhytomyr, 248.
Pohontseva, O. V. (2010). Vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii navchannia v protsesi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoi reabilitatsii do roboty v ozdorovchykh tsentrakh. Problemy suchasnoi pedaho-hichnoi osvity. [The use of computer learning technologies in the process of training future specialists in physical rehabilitation to work in health centers.] [Zbirn. statei (Seriia: Peda-hohika i psykholohiia)]. Yalta: RVV KHU. 26; 3, 180 – 187.
Demianenko, O. O. Tekhnolohiia otsiniuvannia navchalnykh dosiah-nen uchniv z literatury. Narodna osvita [Elektronne naukove fakhove vydannia]. [The technology of evaluating the educational achievements of students in literature. Public education: Electronic scientific publication.]: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=406
Yudenko, O. V., Omel-chuk, O. V., Boichenko, S. V., Bi-loshytskyi, V. V. (2021). Diahnostychna karta stupenia sformovanosti profesiinykh kompetentsii fakhivtsiv z fizychnoi kultury i sportu do realizatsii prohram fizkulturno-sportyvnoi reabilitatsii z uchasnykamy boiovykh dii i chlenam yikh rodyn. [Diagnostic map of the degree of formation of professional competences of physical culture and sports specialists before the implementation of physical culture and sports rehabilitation programs with combatants and members of their families.] Viiskova osvita. Kyiv, 315 – 327. doi: 10.33099/2617-1775/2021-02/315-327.
Bashavets, N. A. (2013). Zdoroviazberezhuvalna kompetentnist maibutnoho fakhivtsia yak osnova yoho kultury. [Health care competence of the future specialist as the basis of his culture.] Nauka i osvita: Pedahohika, 1-2, 120 – 122: http://www.dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/123456789/6923/1/Bashavets.pdf
Veretenko, T., Lekhole-tova, M. (2017). Zmistovi kharakterystyky zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv i sot-sialnykh pratsivnykiv. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [naukovyi zhurnal] [Content characteristics of health-preserving competence of future social pedagogues and social workers.]. 2 (66), 20 – 40.
Kanivets, T. M. (2012). Osnovy pedahohichnoho otsiniuvannia: [navch-metod. posib.] [Basics of pedagogical assessment: [educational and methodological manual.]]. Nizhyn, 102.: https://moodle.ndu.edu.ua/pluginfile.php/889/mod_page/content/1/Konivets_Osnovy_Ped_Jtsinuvannia.pdf
Veretenko, T. H., Lekholetova, M. M. (2018). Metodychnyi instrumentarii dlia diahnostyky rivnia sformovanosti zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv. Suchasni zdo-rovʼiazberezhuvalni tekhnolohii: mon-ohrafiia. [A methodical toolkit for diagnosing the level of formation of health-saving competence of future social pedagogues.] Kharkiv: Oryhinal, 412 – 418.: http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Kaf_zdor_ta_korr_os/M_Suchasni_ZZT.pdf#page=413
Monitorynh yakosti osvity: stanovlennia ta rozvytok v Ukraini: reko-mendatsii z osvitnoi polityky. [Monitoring the quality of education: formation and development in Ukraine: recommendations for educational policy.]. (2004). / [zah. red. O. I. Lokshynoi]. K.: K.I.S., 160.
Pedahohika vyshchoi shkoly: navch, posib. [Higher school pedagogy: teaching, manual.] (2005). / [Z. N. Kurliand, P. I. Khmeliuk, A. V. Semenova ta in.; 2-he vyd], K.: Znannia, 399.
Otroshko, O., Yuden-ko, O., Putrov, S., Klishevych, N. (2022). Stan sformovannosti zdoroviazberezhu-valnoi kompetentsii bakalavriv humanitar-no-pedahohichnykh spetsialnostei iz vy-korystanniam pedahohichnykh tekhnolohii Scientific foundations of pedagogy and education [collective monograph]. Boston: Primedia eLaunch, 268-277. doi 10.46299/ISG.2022.MONO.PED.3.6.4
Tytova, H. M. (2010). Otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen studentiv yak pedahohichna problema Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy [Seriia № 5]. 23, 324 – 329: http://www.enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/13327/YaK_PEDAGOGIChNA_PROBLEMA.pdf?sequence=3f
Kholchenkova, N. Suchasni pidkhody do interpretatsii poniattia «zdo-roviazberezhuvalna kompetentnist» v umovakh reformuvannia systemy osvity Ukrainy: https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Bernatova9/subor/Kholchenkova.pdf
Hnatiuk, O. V. Formuvannia zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti u zdobuvachiv osvity v suchasnykh umo-vakh navchannia: https://lib.iitta.gov.ua/728357/1/ %D0 %A2 %D0 %B5 %D0 %BA %D1 %81 %D1 %82.pdf
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).