Застосування ШІ (Штучного Інтелекту) у викладанні дисциплін гуманітарного циклу

Автор(и)

  • A. M. Prokhorchuk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog14(1).2023.79-84

Анотація

У статті проведений аналіз літератури щодо підходів із застосування сервісу ШІ (Штучого інтелекту) «ChatGPT», етичні, філософські й технічні аспекти. Проаналізовані джерела дали змогу виявити загальні риси практичного застосування даного сервісу при роботі зі студентами. Показані можливі шляхи використання ШІ у викладанні дисциплін гуманітарного циклу у закладах вищої освіти зокрема на прикладі дисципліни «Технології викладання фахових дисциплін» спеціальності «Професійна освіта». Виявлено тенденцію щодо застосування студентами сервісу ШІ (Штучого інтелекту) «ChatGPT». У процесі емпіричного дослідження автором запропоновано здійснювати попередню оцінку написаних студентом текстів, знаходити помилки й підказувати правильність написаних тверджень приміром щодо написання курсових робіт, а також запропоновано студентам генерувати списки актуальної літератури щодо обраних тем, що значно актуалізувало, й освіжило підбір матеріалів з навчальної дисципліни. Серед апробованих на студентах-гуманітаріях методів застосування ШІ було виділено: проблемно-розвивальний, еврістичний, частково-пошуковий, метод проектів, і т. п. Проведене дослідження показало що понад 80 % студентів відмітили що після застосування наведених шляхів застосування ChatGPT у навчальній діяльності їхня мотивація до засвоєння навчального матеріалу значно зросла, а застосування ШІ привносить деякого «футуризму» у навчальний процес.

Посилання

Chetverta promyslova revoliutsiia. [The Fourth Industrial Revo-lution [Electronic resource]] — Access mode: https://uk.wikipedia.org/wiki/Четверта_промыслова_революция (access date: 03/17/2023). — Title from the screen.

Tlili A., Shehata B., Adark-wah M. A., Bozkurt A., Hickey D., Huang R., Agyemang B. Shcho, yakby tse buv mii ChatGPT yak pryklad vykorystannia chat-botiv v osviti. [What if the devil is my ChatGPT as a case study of using chatbots in education] [Electronic re-source] / A. Tlili, B. Shehata, M. A. Adarkwah, A. Bozkurt, D. Hickey, R. Huang, B. Agyemang // Smart Learn-ing Environments Tlili et al. Smart Learn-ing Environments, 2023. Access mode: https://doi.org/10.1186/s40561-023-00237-x (accessed 03/17/2023). — Title from the screen.

Boden I. Margaret A. Shtuchnyi intelekt. [Artificial intelligence.] Series: Handbook of per-ception and cognition (2nd ed) / I. Boden, A. Margaret Q335.A7857 San Diego, Cal-ifornia USA. 1996. 376 p.

ChatGPT v Ukraini: koshmar dlia ohliadachiv. [ChatGPT in Ukraine: a nightmare for reviewers] [Electronic re-source] — Access mode: https://www.bibliotekar.ukr/2023/02/chatgpt.html (access date: 03/17/2023). — Name from the screen.

Baidoo-Anu D., Ansah L. O. Osvita v epokhu heneratyvnoho shtuchnoho intelektu (AI): rozuminnia potentsiinykh perevah ChatGPT u prosuvanni vykladannia ta navchannia. [Education in the Era of Generative Artifi-cial Intelligence (AI): Understanding the Potential Benefits of ChatGPT in Promot-ing Teaching and Learning.] [Electronic resource] - Access mode: https://ssrn.com/abstract=4337484. (date of application: 17.03.2023). — Title from the screen.

Rudolph J., Tan S. ChatGPT: durnytsia chy kinets tradytsiinoho otsiniuvannia u vyshchii osviti? [ChatGPT: Bullshit spewer or the end of traditional assessments in higher educa-tion?] / J. Rudolph, S. Tan // Journal of Applied Learning. 2023 — Vol.6 no.1 [Electronic resource] — Access mode: https://journals.sfu.ca/jalt/index.php/jalt/article/view/689/539.

Mhlanga, D. Open AI in Ed-ucation, the Responsible and Ethical Use of ChatGPT/ D. Mhlanga // Towards Life-long Learning. — 2023. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=4354422.

So, what if ChatGPT wrote it? // International Journal of Information Management 71. [Electronic resource] — Access mode: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2023.102642 (access date: 03/17/2023)

Завантаження

Опубліковано

2023-04-26

Номер

Розділ

Статті