Застосування ШІ (Штучного Інтелекту) у викладанні дисциплін гуманітарного циклу
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog14(1).2023.79-84Анотація
У статті проведений аналіз літератури щодо підходів із застосування сервісу ШІ (Штучого інтелекту) «ChatGPT», етичні, філософські й технічні аспекти. Проаналізовані джерела дали змогу виявити загальні риси практичного застосування даного сервісу при роботі зі студентами. Показані можливі шляхи використання ШІ у викладанні дисциплін гуманітарного циклу у закладах вищої освіти зокрема на прикладі дисципліни «Технології викладання фахових дисциплін» спеціальності «Професійна освіта». Виявлено тенденцію щодо застосування студентами сервісу ШІ (Штучого інтелекту) «ChatGPT». У процесі емпіричного дослідження автором запропоновано здійснювати попередню оцінку написаних студентом текстів, знаходити помилки й підказувати правильність написаних тверджень приміром щодо написання курсових робіт, а також запропоновано студентам генерувати списки актуальної літератури щодо обраних тем, що значно актуалізувало, й освіжило підбір матеріалів з навчальної дисципліни. Серед апробованих на студентах-гуманітаріях методів застосування ШІ було виділено: проблемно-розвивальний, еврістичний, частково-пошуковий, метод проектів, і т. п. Проведене дослідження показало що понад 80 % студентів відмітили що після застосування наведених шляхів застосування ChatGPT у навчальній діяльності їхня мотивація до засвоєння навчального матеріалу значно зросла, а застосування ШІ привносить деякого «футуризму» у навчальний процес.
Посилання
Chetverta promyslova revoliutsiia. [The Fourth Industrial Revo-lution [Electronic resource]] — Access mode: https://uk.wikipedia.org/wiki/Четверта_промыслова_революция (access date: 03/17/2023). — Title from the screen.
Tlili A., Shehata B., Adark-wah M. A., Bozkurt A., Hickey D., Huang R., Agyemang B. Shcho, yakby tse buv mii ChatGPT yak pryklad vykorystannia chat-botiv v osviti. [What if the devil is my ChatGPT as a case study of using chatbots in education] [Electronic re-source] / A. Tlili, B. Shehata, M. A. Adarkwah, A. Bozkurt, D. Hickey, R. Huang, B. Agyemang // Smart Learn-ing Environments Tlili et al. Smart Learn-ing Environments, 2023. Access mode: https://doi.org/10.1186/s40561-023-00237-x (accessed 03/17/2023). — Title from the screen.
Boden I. Margaret A. Shtuchnyi intelekt. [Artificial intelligence.] Series: Handbook of per-ception and cognition (2nd ed) / I. Boden, A. Margaret Q335.A7857 San Diego, Cal-ifornia USA. 1996. 376 p.
ChatGPT v Ukraini: koshmar dlia ohliadachiv. [ChatGPT in Ukraine: a nightmare for reviewers] [Electronic re-source] — Access mode: https://www.bibliotekar.ukr/2023/02/chatgpt.html (access date: 03/17/2023). — Name from the screen.
Baidoo-Anu D., Ansah L. O. Osvita v epokhu heneratyvnoho shtuchnoho intelektu (AI): rozuminnia potentsiinykh perevah ChatGPT u prosuvanni vykladannia ta navchannia. [Education in the Era of Generative Artifi-cial Intelligence (AI): Understanding the Potential Benefits of ChatGPT in Promot-ing Teaching and Learning.] [Electronic resource] - Access mode: https://ssrn.com/abstract=4337484. (date of application: 17.03.2023). — Title from the screen.
Rudolph J., Tan S. ChatGPT: durnytsia chy kinets tradytsiinoho otsiniuvannia u vyshchii osviti? [ChatGPT: Bullshit spewer or the end of traditional assessments in higher educa-tion?] / J. Rudolph, S. Tan // Journal of Applied Learning. 2023 — Vol.6 no.1 [Electronic resource] — Access mode: https://journals.sfu.ca/jalt/index.php/jalt/article/view/689/539.
Mhlanga, D. Open AI in Ed-ucation, the Responsible and Ethical Use of ChatGPT/ D. Mhlanga // Towards Life-long Learning. — 2023. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=4354422.
So, what if ChatGPT wrote it? // International Journal of Information Management 71. [Electronic resource] — Access mode: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2023.102642 (access date: 03/17/2023)
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).