Способи семантизації професійної лексики у процесі навчання англійської мови майбутніх ветеринарів
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog14(4).2023.118-126Анотація
У статті розглядаються особливості роботи з фаховою ветеринарною лексикою у контексті навчання англійської мови за професійним спрямуванням. Метою дослідження є узагальнення представленого у науково-методичній літературі досвід роботи з професійною лексикою, включаючи терміни, визначити прийоми та методи, що сприяють семантизації термінів іноземною мовою. Узагальнивши представлений у науково-методичній літературі досвід, автор робить висновок про найбільш ефективні на сьогодні засоби і прийоми семантизації та первинного закріплення професійної лексики. Особливе значення для цього дослідження має робота з ветеринарними термінами, складність якої обумовлена тим, що студенти першого курсу не мають достатнього словникового запасу у професійній сфері. Семантизація у разі стає повноцінним запровадженням нового поняття у професійний лексикон майбутнього фахівця ветеринарної медицини. Доведено необхідність детального вивчення словотворення ветеринарної термінології для її засвоєння і перекладу. Наведено приклади семантизації за допомогою морфологічного аналізу, який включає розгляд структури та будови слів, їхніх коренів, префіксів, суфіксів та інших морфологічних елементів для кращого розуміння значень слів. Пропоновано систему вправ для навчання семантизації лексичних одиниць (термінів).Посилання
Amelina S. M., Gopak I. M. (2016). Structural and semantic characteristics of the English terms in the subdivision of veterinary medicine in the context of the Ukrainian translation. Scientific Bulletin of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine Series: Philological sciences. Vol. 248. P. 156–161.
Baranovsʹka, L. V. (2002). Navchannya studentiv profesiynoho spilkuvannya [Training of students in professional communication]. Bila Tserkva: Bilotserkovsk. state University. 256 p.
Dyachenko, H. P. (2006). Prychyny movlennyevykh problem zasvoyennya ta vykorystannya fakhovoyi terminolohiyi studentamy ekonomichnykh spetsialʹnostey VNZ Skhodu Ukrayiny [The causes of speech problems in the acquisition and use of professional terminology by students of economic specialties of universities of eastern Ukraine]. Language teaching in higher education institutions at the modern stage. Intersubject links: coll. of science works Kh.: KHNU named after V. N. Karazina. Vol. 10. P. 84-90.
Laptenok, G. V. (2014). Features of vocabulary semantization at the initial stage of learning. Karpov scientific readings. Vol. 8, part 1. P. 186–190.
Lashkul, V. A. (2022). Morphological aspect of veterinary terminology in the context of the beginning of English language for professional directives. International journal of philology. Vol. 13 (2). P. 109-117.
Rozhkov, Y. G. (2019). Difficulties of translation of veterinary vocabulary from English to Ukrainian (based on the material of handbooks on the anatomy of domestic animals). Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series "Philology". Odesa. Vol. 41 (1). P. 137-140.
Rozhkov, Y. G. (2021). Verbalization of animal diseases by means of the English language: linguistic-cognitive and structural-semantic aspects: diss. Borys Grinchenko Kyiv University, 224 p.
Syrotin, O. S. (2021). The content aspect of the formation of future veterinarians' professional and terminological competence by means of a foreign language. Humanitarian studios: pedagogics, psychology, philosophy. Vol 12, No. 4. P.41-47.
Cherepovska, T., Binkevych, O. О. (2019). Morphological peculiarities of veterinary terminology in the context of teaching English for specific purposes. Naukovi zapysky Natsionalʹnoho universytetu «Ostrozʹka akademiya»: seriya «Filolohiya». Ostroh: Vyd-vo NaUOA, Vol. 5 (73). P.310–312.
Syrotina, O. O. (2023). The use of artificial intelligence for formation of professional and terminological competence in English classes for future veterinarians. Humanitarian studios: pedagogics, psychology, philosophy. Vol. 14(2). P.71-76.
Syrotina, О. O. (2022). Semantization of professional veterinary vocabulary in a foreign language course. Euromentor Journal. Studies about education, 13(4). P. 164-170.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).