Метод case-study у професійній іншомовній підготовці студентів-екологів
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog14(4).2023.81-91Анотація
Статтю присвячено використанню методу кейсів з метою розвитку професійної комунікації у процесі іншомовної підготовки майбутніх екологів. У роботу презентовано можливості цього інтерактивного методу, представлено етапи роботи з методом case-study та практичні рекомендації. У статті наведено приклади кейсів для використання на заняттях з англійської мови зі студентами-екологами: забруднення водойм та його наслідки; вплив зміни клімату на екосистеми лісів; відновлення зруйнованих екосистем; вплив пластикових відходів на морське середовище; вплив зростаючого міського населення на екосистеми; роль екосистем у забезпеченні продовольства. Проблема активного використання кейс-методу на заняттях у закладах вищої освіти є актуальною в наш час, це зумовлено тим, що сучасний освітній процес має на меті формування основних кометентностей, серед яких вагоме місц посідають професійно-комунікативні, умінь та навичок розумової діяльності, розвиток здатності опрацьовувати великий обсяг інформації. Цей аргумент на користь застовування кейс-методу випливає з вимог до професійності будь-якого фахівця з екології, який має оволодіти оптимальною поведінкою в різних професійних та повсякденних ситуаціях, які виникають в реальному житті. У статті ми довели, що в процесі використання кейс-методу під безпосереднім керівництвом викладача студент стає активниим суб’єктом освітнього процесу, що позитивно впливає на формування іншомовної професійної комунікації. У процесі роботи над кейсом відбувається опанування новою термінологією, ознайомлення з новою лексикою, використання мовленнєвих кліше. Під час усної презентації ухваленого рішення важливим є правильне вживання граматичних форм та синтаксичних конструкцій. Мовлення студентів має відповідати всім орфоепічним нормам та бути стилістично доцільним. Матеріал кейсу має надавати майбутньому фахівцеві можливістб застовування професійних знань. Професійні знання та впевненість у можливості вирішити завдання є стимулом до формування вмінь і навичок іншомовного спілкування англійською мовою за професійним спрямуванням. Отже, ми можемо говорити про те, що в контексті наукового пошуку була обґрунтована доцільність використання кейс-методу з метою формування професійно-комунікативних компетентностей майбутніх фахівців з екології під час навчання в закладах вищої освіти.
Посилання
Haluzevyi standart vy-shchoi osvity MONU. (2019). Osvitno-kvalifikatsiina kharakterystyka baka-lavra i spetsialista z napriamu pidho-tovky «Ekolohiia», 19.
Dudar T., Saienko T., Ra-domska M., Yavniuk A. (2022) ) Ekolohichna osvita anhliiskoiu movoiu u vyshchii shkoli. vyshcha osvita ukrayiny, № 1–2.
Kuymova, M. V. (2010). The use of case study method in teaching English as a foreign language in technical uni-versity. 2(1-2), 82–86.
Lutai, N., & Besarab, T. (2013). Metod case study u navchanni inozem-noi movy. Naukovi zapysky. Seriia «Filolohichna», (37), 177–179.
Surmin, Y. P. (2015). Keis-metod: stanovlennia ta rozvytok v Ukraini. Visnyk Natsi-onalnoi akademii derzhavnoho uprav-linnia pry Prezydentovi Ukrainy, (2), 19–28.
Research Methods – Case Studies. Retrieved from: Web-ster's Third International Dictionary// http://www.spsu.edu/cs/ clas-ses/cs6023/cs610cas/html
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).