Рецензія на хрестоматію доктора філологічних наук, професора Василя Дмитровича Шинкарука «Формування мовно-комунікативних компетентностей майбутніх фахівців у системі неперервної професійної освіти»
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog12(1).2021.0141-142Abstract
Хрестоматія є збіркою публікацій, які відображають широкий спектр наукових інтересів автора: мовознавчі студії, літературознавчі дослідження, термінознавчі доробки, педагогічні й психологічні доробки, історичні есе й нариси.
Значна частина філологічних досліджень сконцентрована на вивченні особливостей латинської мови в аспекті семантики різних структур, запозичень з латини, способів перекладу латинських текстів. Науковець глибоко переконаний у важливій ролі латинської мови у підготовці студентів гуманітарних спеціальностей, що відображено у низці праць, які увійшли до пропонованої хрестоматії. Цілком слушною є думка про те, що латина може бути саме тим фундаментальним підґрунтям, на якому ґрунтуються фахово орієнтовані дисципліни.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).