Ефективність підходу «TASK-BASED LEARNING» у покращенні навичок говоріння та знань професійного вокабуляру під час викладання морської англійської
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2021.03.116Анотація
Анотація. Статтю присвячено дослідженню ефективності використання підходу «Task-Based Learning» (TBL) (навчання на основі комунікативних завдань) під час навчання курсантів морських спеціальностей говорінню та професійному вокабуляру. Комунікативне завдання в роботі розглядається як вид діяльності, в якому цільова мова використовується студентом з комунікативною метою для досягнення певного результату. Водночас слід дотримуватися певної хронології комунікативного завдання, яка складається з трьох етапів: перший (pre-task), другий (task cycle), третій (language focus). У дослідженні взяли участь 36 курсантів 2 курсу Національного університету «Одеська морська академія» (Одеса, Україна), які навчаються за спеціальністю «Управління судновими технічними системами і комплексами». Для визначення ефективності використання TBL курсантів було поділено на дві групи по 18 учасників: контрольну та експериментальну. У контрольній групі морську англійську викладали з використанням традиційних методів, у експериментальній групі – із застосуванням Task-Based Learning. Для обробки результатів тестування та відкритих питань в анкетах курсантів було використано кількісний та якісний методи дослідження.
Результати дослідження свідчать про доцільність використання Task-Based Learning у процесі викладання морської англійської курсантам закладів вищої освіти України, що проявляється у покращенні знань морської термінології, підвищенні внутрішньої та зовнішньої мотивації подальшого вивчення англійської мови, використанні аутентичних навчальних матеріалів та ресурсів, використанні мови в максимально наближених до професійного середовища комунікативних ситуаціях, використанні різних форм інтеракції з метою розвитку колаборації, критичного мислення та вмінь комплексно вирішувати повсякденні та надзвичайні проблеми, пов’язані з майбутньою роботою на судні.
Посилання
Kl'opka, Yu. S. (2020). Vykorystannia komp'iuternykh tekhnolohij u vykladanni mors'koi anhlijs'koi [Using computer technologies in maritime English teaching]. Molodyj vchenyi [Young Scientist], 4(80), 582-585. doi: 10.32839/2304-5809/2020-4-80-120
https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-4-80-120
Kolmykova, O. O. (2020). Trudnoshchi pid chas vykladannia anhlijs'koi movy za profesijnym spriamuvanniam majbutnim ofitseram torhivel'noho flout [Difficulties of teaching the English language for specific purposes to the would-be officers of merchant fleet]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchij i zahal'noosvitnij shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and general academic schools], 69 (2), 79-182. doi: 10.32840/1992-5786.2020.69-2.35.
https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.69-2.35
Alsagheer, A., Hasan, A. (2014). The Effect of Using Task-Based Learning in Teaching English on the Oral Performance of the Secondary School Students. International interdisciplinary journal of education, 32, 250-254.
https://doi.org/10.12816/0003003
Brow, E. (2016). Teaching English for Maritime Students. International Journal of English Language, Literature and Humanities, 11 (4), 399-403.
Candlin, C. (1987). Towards Task-based language. Lancaster Practical Papers in English Language Education: Language Learning Tasks, 7, 5-22.
Ellis, R. (2003). Designing a Task-Based Syllabus. RELC Journal, 34 (1), 64-81. doi: 10.1177/003368820303400105
https://doi.org/10.1177/003368820303400105
Nunan, D. (1989). Designing Tasks for the Communicative Classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 211p.
Pejakovic, K. S. (2015). Maritime English Language - General Feature. European Journal of Language and Literature Studies, 3, 111-116.
https://doi.org/10.26417/ejls.v3i1.p112-117
Richards, J. C., Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press, 278 p.
https://doi.org/10.1017/CBO9780511667305
Romanova, O. (2011). The Importance of Multilingual Professional Awareness: Peculiarities of Teaching Maritime Vocabulary. International inter-higher school scientific and educational conference, 25-34.
Rubdy, R. (1998). Key Concepts in ELT: Task. English Language Teaching Journal, 52 (3), 264−265.
https://doi.org/10.1093/elt/52.3.264
Shen, J., Wang, H. (2011). On English Teaching in Maritime Colleges. English Language Teaching, 4 (2), 176-179. doi: 10.5539/elt.v4n2p176
https://doi.org/10.5539/elt.v4n2p176
Smelikova, V. B. (2020). Applying CLIL Method to Teaching Maritime English. Nova pedahohichna dumka [New pedagogical thought], 2 (102), 98-102. doi: 10.37026/2520-6427-2020-102-2-98-102
https://doi.org/10.37026/2520-6427-2020-102-2-98-102
Willis, J. (1996). A Framework for Task-Based Learning. London: Longman. Pearson Education Limited, 183 p.
Wu, X., Liao, L., DeBacker, T. K. (2016). Implementing Task-based Instruction in ESP Class - An Empirical Study in Marine Engineering English. Journal of Language Teaching and Research, 7 (5), 936-945. doi: 10.17507/jltr.0705.14
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).