Формування полікультурності та полілінгвальності майбутніх викладачів іноземних і фахових мов
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2021.03.133Анотація
Анотація. Проблематика осмислення сутності та створенні системної моделі з полілінгвальним та полікультурним компонентами виховання з метою розвитку майбутніх викладачів іноземних мов в умовах тісної взаємодії із світовою культурою, з-поміж яких також викладачі фахових мов в умовах іншомовного ділового спілкування, є досить гострою сьогодні. Формування полікультурності і полілінгвальності майбутніх викладачів іноземних мов й викладачів фахових мов як особистісної та професійної якості сучасних фахівців передбачає вирішення цілої низки завдань, з-поміж яких є оволодіння студентами знаннями про культуру свого народу як умова духовної інтеграції в інші культурні світи; вивчення різних культурних моделей через знайомство з релігією, традиціями, мистецтвом народів своєї країни і світу; формування переконань про рівність всіх культур і неприпустимість визнання будь-якої однієї культурної моделі; формування культури толерантності як інструменту міжкультурного і міжнаціонального спілкування; вивчення демократичних цінностей і на цій основі формування якостей громадянина країни – Європи – світу; формування умінь і навичок продуктивної взаємодії і співпраці в полікультурному середовищі; формування активної позиції студентства проти культурної агресії, культурної дискримінації і культурного вандалізму. Результати дослідження визначають полікультурну і полілінгвальну особистість як таку, що володіє декількома мовами, усвідомлюєє себе суб'єктом полілогу культур, має активну життєву позицію, розвиненені почуття емпатії і толерантності, є емоційно стійкою та здатною до продуктивної професійної діяльності в умовах культурного різноманіття світу. Формування полікультурної і полілінгвальної особистості майбутнього викладача іноземних і фахових мов, здатного до діалогічного міжкультурного спілкування, має стати необхідним компонентом професійно-особистісного становлення студента в процесі навчання у сучасному ЗВО.
Посилання
Eberhard, David M., Gary F. Simons, and Charles D. Fennig (eds.) (2021). Ethnologue: Languages of the World. Twenty-fourth edition. Dallas, Texas: SIL International. Online version: http://www.ethnologue.com.
Maslow, A. (1967). Self-actualizing and Beyond. In: Challenges of Humanistic Psychology. N. Y.
Baiandina Z.K., Nurmagambetova Zh. S. (2014). Polilingvalnoe obuchenie v kachestve odnogo iz faktorov polnoi sotsializatsii v sovremennom obshchestve [Multilingual education as one of the factors of complete socialization in modern society]. Mezhdunarodnii zhurnal prikladnykh i fundamentalnykh issledovanyi [International Journal of Applied and Fundamental Research]. № 8-4. S. 142-142; URL: https://appliedresearch.ru/ru/article/view?id=5730.
Kochisov, V. K., Gogitsaeva, O. U. (2013). Etnopedagogicheskie aspekty polilingvalnogo obrazovaniia [Ethnopedagogical aspects of multilingual education]. Vektor nauky THU. Seriia: Pedagogika, psikhologiia [TSU science vector. Series: Pedagogy, Psychology]. № 3. S. 119.
Ter-Minasova, S. G. (2000). Yazyk i mezhkul'turnaya kommunikatsiya [Language and intercultural communication]: ucheb. posobiye dlya studentov po spets. «Lingvistika i mezhkul'turnaya kommunikatsiya». Moscow: Slovo. S. 13.
Matis, V. I. (1999). Teoriya i praktika razvitiya natsional'noy shkoly v polikul'turnom obshchestve [Theory and practice of the development of the national school in a multicultural society]: avtoref. dis. ... d-ra ped. nauk. Barnaul.
Tadeyeva, M. I. (2011). Formuvannya polilinhvalnoyi i polikulturnoyi osobystosti yak odna z osnovnykh umov reformuvannya humanitarnoyi osvity dlya staloho rozvytku suspilstva [Formation of polylingual and multicultural personality as one of the main conditions for reforming humanitarian education for sustainable development of society]. Nova ped. dumka. № 1. S. 81–84.
Vorotniak, L. I. (2009). Pedahohichna tekhnolohiya formuvannya polikulʹturnoyi kompetentsiyi u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh [Pedagogical technology of formation of multicultural competence in higher pedagogical educational institutions]: dys. … kand. ped. nauk: 13.00.04. Khmelnytskyy. 179 s.
Loshchenova, I. F. (2004). Polikulturne vykhovannya maybutnikh vchyteliv u protsesi vyvchennya inozemnykh mov [Multicultural education of future teachers in the process of learning foreign languages]: avtoref. dys. … kand. ped. nauk: spets. 13.00.07 – «Teoriya i metodyka vykhovannia». Kyyiv. 22 s.
Seliatytskyy, M. Mizhkulturna osvita u svitli dokumentiv Rady Yevropy ta Yevropeyskoho Soyuzu [Intercultural education in the light documents of the Council of Europe and the European Union]. http://www.zippo.net.ua/index.php?page_id=588
Shyrina, O. O. Do pytannya pro kontseptualni pidkhody do polikulturnoyi osvity [On the question of conceptual approaches to multicultural education]. www.nbuv.gov.ua/portal /Soc_Gum/Pfto/2010_9/files/pd910_34.pdf.
Solodka, A. K. (Ed.) (2014). Kroskulturna vzayemodiya: teoriya, metodolohiya, praktyka [Cross-cultural interaction: theory, methodology, practice]: monohrafiya / za zah. red.. Mykolayiv : Ilion. 204 s.
Makhinov, V. M. (2012). Stanovlennya movnoyi osobystosti v istoriyi rozvytku yevropeyskoho sotsiokulturnoho osvitnoho prostoru [Formation of language personality in the history of development of the European socio-cultural educational space]. Monohrafiya. Kyyiv. 428 s.
Bakhtin, M. M. (1979). Estetika slovesnogo tvorchestva. Moscow.
Benks, D. (1996). Multikulturnoye obrazovaniye: tseli i izmereniya [Multicultural education: goals and measurements]. Novyie tsennosti obrazovaniya [New values of education]. №4. Moscow : Innovator. S. 15-20.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).