Формування полікультурності та полілінгвальності майбутніх викладачів іноземних і фахових мов

Автор(и)

  • O I Chaika

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog2021.03.133

Анотація

Анотація. Проблематика осмислення сутності та створенні системної моделі з полілінгвальним та полікультурним компонентами виховання з метою розвитку майбутніх викладачів іноземних мов в умовах тісної взаємодії із світовою культурою, з-поміж яких також викладачі фахових мов в умовах іншомовного ділового спілкування, є досить гострою сьогодні. Формування полікультурності і полілінгвальності майбутніх викладачів іноземних мов й викладачів фахових мов як особистісної та професійної якості сучасних фахівців передбачає вирішення цілої низки завдань, з-поміж яких є оволодіння студентами знаннями про культуру свого народу як умова духовної інтеграції в інші  культурні світи; вивчення різних культурних моделей через знайомство з релігією, традиціями, мистецтвом народів своєї країни і світу; формування переконань про рівність всіх культур і неприпустимість визнання будь-якої однієї культурної моделі; формування культури толерантності як інструменту міжкультурного і міжнаціонального спілкування; вивчення демократичних цінностей і на цій основі формування якостей громадянина країни – Європи – світу; формування умінь і навичок продуктивної взаємодії і співпраці в полікультурному середовищі; формування активної позиції студентства проти культурної агресії, культурної дискримінації і культурного вандалізму. Результати дослідження визначають полікультурну і полілінгвальну особистість як таку, що володіє декількома мовами, усвідомлюєє себе суб'єктом полілогу культур, має активну життєву позицію, розвиненені почуття емпатії і толерантності, є емоційно стійкою та  здатною до продуктивної професійної діяльності в умовах культурного різноманіття світу. Формування полікультурної і полілінгвальної особистості майбутнього викладача іноземних і фахових мов, здатного до діалогічного міжкультурного спілкування, має стати необхідним компонентом професійно-особистісного становлення студента в процесі навчання у сучасному ЗВО.

Посилання

Eberhard, David M., Gary F. Simons, and Charles D. Fennig (eds.) (2021). Ethnologue: Languages of the World. Twenty-fourth edition. Dallas, Texas: SIL International. Online version: http://www.ethnologue.com.

Maslow, A. (1967). Self-actualizing and Beyond. In: Challenges of Humanistic Psychology. N. Y.

Baiandina Z.K., Nurmagambetova Zh. S. (2014). Polilingvalnoe obuchenie v kachestve odnogo iz faktorov polnoi sotsializatsii v sovremennom obshchestve [Multilingual education as one of the factors of complete socialization in modern society]. Mezhdunarodnii zhurnal prikladnykh i fundamentalnykh issledovanyi [International Journal of Applied and Fundamental Research]. № 8-4. S. 142-142; URL: https://appliedresearch.ru/ru/article/view?id=5730.

Kochisov, V. K., Gogitsaeva, O. U. (2013). Etnopedagogicheskie aspekty polilingvalnogo obrazovaniia [Ethnopedagogical aspects of multilingual education]. Vektor nauky THU. Seriia: Pedagogika, psikhologiia [TSU science vector. Series: Pedagogy, Psychology]. № 3. S. 119.

Ter-Minasova, S. G. (2000). Yazyk i mezhkul'turnaya kommunikatsiya [Language and intercultural communication]: ucheb. posobiye dlya studentov po spets. «Lingvistika i mezhkul'turnaya kommunikatsiya». Moscow: Slovo. S. 13.

Matis, V. I. (1999). Teoriya i praktika razvitiya natsional'noy shkoly v polikul'turnom obshchestve [Theory and practice of the development of the national school in a multicultural society]: avtoref. dis. ... d-ra ped. nauk. Barnaul.

Tadeyeva, M. I. (2011). Formuvannya polilinhvalnoyi i polikulturnoyi osobystosti yak odna z osnovnykh umov reformuvannya humanitarnoyi osvity dlya staloho rozvytku suspilstva [Formation of polylingual and multicultural personality as one of the main conditions for reforming humanitarian education for sustainable development of society]. Nova ped. dumka. № 1. S. 81–84.

Vorotniak, L. I. (2009). Pedahohichna tekhnolohiya formuvannya polikulʹturnoyi kompetentsiyi u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh [Pedagogical technology of formation of multicultural competence in higher pedagogical educational institutions]: dys. … kand. ped. nauk: 13.00.04. Khmelnytskyy. 179 s.

Loshchenova, I. F. (2004). Polikulturne vykhovannya maybutnikh vchyteliv u protsesi vyvchennya inozemnykh mov [Multicultural education of future teachers in the process of learning foreign languages]: avtoref. dys. … kand. ped. nauk: spets. 13.00.07 – «Teoriya i metodyka vykhovannia». Kyyiv. 22 s.

Seliatytskyy, M. Mizhkulturna osvita u svitli dokumentiv Rady Yevropy ta Yevropeyskoho Soyuzu [Intercultural education in the light documents of the Council of Europe and the European Union]. http://www.zippo.net.ua/index.php?page_id=588

Shyrina, O. O. Do pytannya pro kontseptualni pidkhody do polikulturnoyi osvity [On the question of conceptual approaches to multicultural education]. www.nbuv.gov.ua/portal /Soc_Gum/Pfto/2010_9/files/pd910_34.pdf.

Solodka, A. K. (Ed.) (2014). Kroskulturna vzayemodiya: teoriya, metodolohiya, praktyka [Cross-cultural interaction: theory, methodology, practice]: monohrafiya / za zah. red.. Mykolayiv : Ilion. 204 s.

Makhinov, V. M. (2012). Stanovlennya movnoyi osobystosti v istoriyi rozvytku yevropeyskoho sotsiokulturnoho osvitnoho prostoru [Formation of language personality in the history of development of the European socio-cultural educational space]. Monohrafiya. Kyyiv. 428 s.

Bakhtin, M. M. (1979). Estetika slovesnogo tvorchestva. Moscow.

Benks, D. (1996). Multikulturnoye obrazovaniye: tseli i izmereniya [Multicultural education: goals and measurements]. Novyie tsennosti obrazovaniya [New values of education]. №4. Moscow : Innovator. S. 15-20.

##submission.downloads##