Стереотипи субкультур американського медіадискурсу

Автор(и)

  • S A Lyubymova

DOI:

https://doi.org/10.31548/philolog2020.02.117

Анотація

Анотація. Метою статті є навести результати дослідження стереотипів американських субкультур у хронології їх виникнення та типологічних особливостях.

Методи. Для встановлення дескриптивних характеристик стереотипів американських молодіжних субкультур у медіа-дискурсі використано лінгвокультурний аналіз і метод медіамоніторинга, який полягає у пошуку мовного матеріалу та його інтерпретації у зв’язку з екстралінгвістичною інформацією.

Результати. Субкультурою вважається спільність людей, чиї цінності, настанови, інтереси та способи соціальної і мовної поведінки, хоча й пов’язані з панівною культурою, відрізняються від останньої. Приховані від широкого загалу субкультурні атрибути і ритуали становлять істотний зміст буття представників субкультури. Виникнення більшості молодіжних субкультур пов’язано з певним музичним стилем, який відповідає груповій ідеології. Медіа-дискурс тиражує стереотипні образи субкультур, які представлені схематичними образ-уявленнями, що поєднують вербальні і невербальні ознаки субкультур. За особливостями виникнення, діяльності та культурними наста-новами, субкультури поділяють на типи. У статті представлені ті типи американських субкультур, що з’являються з 50-х років минулого століття й понині існують в культурі США. До таких належать романтико-ескапістські (емо), анархо-нігілістичні (панки, хіп-хоп), кримінальні (бандитські субкультури), гедоністично-розважальні (хіпстери) субкультури. Характерною рисою субкультур є сленг, що стає відомим широкому загалу завдяки музиці і кінофільмам.

Висновки. Субкультура є своєрідним прикладом історичної мінливості культурних і мовних систем, їх ситуативної зумовленості. Кожне наступне десятиліття 20-го століття після Другої світової війни у США було відзначено появою нових субкультур, які брали під сумнів визнані соціальні і культурні стандарти. Мовні та стильові відмінності субкультур визначають різницю у світогляді і цінностях, призводять до їх градацій і різновидів. Субкультурні атрибути та цінності привласнювались домінуючою культурою, яка розповсюджувала їх у світі завдяки мас-медіа.

Посилання

Lyubimova, S. (2015). Lingvokulturnyj tipazh ''devushka-flapper'' v amerikanskom diskurse [Lingua-cultural Type ''Flapper'' in American Discourse]. Saarbrücken : LAP Lambert Academic Publishing. p. 304. [In Russian].

Lyuby'mova, S. (2019). Subkul'tura v koncepciyi Styuarta Holla [Subculture in View of Stuart Hall Conception]. Zakarpats'ki filologichni studiyi, 12. P. 243-248. [In Ukrainian]. DOI https://doi.org/10.32782/tps26634880/2019.12.47

https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2019.12.47

Sergeev, S.O. (1996). K voprosu o klassifikaczii i nekotory'kh osobennostyakh molodezhny'kh subkul'tur Rossii [On the classification and some features of youth subcultures of Russia]. Soczial'noe znanie: formaczii i interpretaczii. Kazan': Fort-Dialog, P. 43-50 [In Russian].

Broyard, A. (2018). A Portrait of the Hipster. (Ed. E. Rawson). A Bedford Spotlight Reader. Bedford/ St. Martins, P. 86-93.

Covey, H. C. (2015). Crips and Bloods: A Guide to an American Subculture. Santa Barbara: Greenwood. 195 p.

Dalzell, T. (1996). Flappers to Rappers. American Youth Slang. Springfield, Massachusetts: Merriam Webster. 256 p.

Haenfler, R. (2014). Subcultures the basics. NY: Routledge. 92 p.

https://doi.org/10.4324/9781315888514

Haenfler, R. (2018). Hip Hop - "Doing" Gender and Race in Subcultures. (Ed. E. Rawson) American Subcultures: A Bedford Spotlight Reader. Bedford/ St. Martins, P. 174-185.

Hendley, N. (2010). American Gangsters, Then and Now: An Encyclopedia. Santa Barbara, Denver, Oxford: Greenwood. P. 93-97.

Hirschman, E.C. (2016). Branding Masculinity: Tracing the Cultural Foundations of Brand Meaning. New York and London: Routledge. p. 91.

https://doi.org/10.4324/9781315676739

Jawbreaker (1994). Ache. https://genius.com/Jawbreaker-ache-lyrics

Lieske, J. (2010).The Changing Regional Subcultures of the American States and the Utility of a New Cultural Measure. Political Research Quarterly. Vol. 63, No. 3, P. 538-552.

https://doi.org/10.1177/1065912909331425

Luu, Ch. (2015). More Hipster Than Thou: Is Vintage Language Back in Vogue? JSTORE Daily, October 13, 2015. https://daily.jstor.org/hipster-thou-vintage-language-back-vogue/

Thompson, H. S. (2018). Hell's Angeles. (Ed. E. Rawson) American Subcultures: A Bedford Spotlight Reader. Bedford/ St. Martins, P. 117-129.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-16