Роль мовної компетенції у формуванні комунікативної компетентності майбутніх фахівців з економіки
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2020.02.127Анотація
Анотація. У статті досліджено роль мовної компетенції у формуванні комунікативної компетентності студентів економічного профілю навчання. Актуальність дослідження зумовлена тим, що питання формування комунікативної компетентності майбутніх економістів як невід’ємної складової професійної підготовки ще не набули належного обґрунтування й однозначного вирішення. Метою статті є дослідження ролі мовної компетенції у формуванні комунікативної компетентності майбутніх фахівців з економіки. Для досягнення зазначеної мети поставлено такі завдання: 1) визначити проблеми формування мовної особистості у закладі вищої освіти (ЗВО); 2) розкрити сутність понять «мовна компетенція» та «комунікативна компетентність»; 3) відзначити важливість формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців. Результати дослідження. У статті охарактеризовано основні проблеми формування мовної особистості у закладі вищої освіти. Висвітлено погляди науковців на визначення сутності мовної, мовленнєвої і комунікативної компетенцій та комунікативної компетентності. Наголошено на важливості формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців. Перспективним убачаємо дослідження субкомпетенцій та надкомпетенцій фахової компетентності майбутніх економістів.
Посилання
Berezovs'ka-Savchuk, N., Tsoufal, L. (2019). Linhvodydaktychni zasady formu-vannia komunikatyvnoi kompetentnosti u protsesi vyvchennia ukrains'koi movy profesijnoho spilkuvannia [Linguodidactic principles of the development of communicative competence in the process of studying the Ukrainian language of professional communication]. Filolohichni studii [Philological Studies], issue 20, рр. 57-170 (in Ukrainian).
Bilohorka, M., Moroz, T. (2015). Shliakhy formuvannia movnoi kompetentnosti osobystosti: naukovo-metodychnyj pidkhid [Ways of the development of linguistic competence of personality: scientific and methodical approaches]. Aktual'ni pytannia humanitarnykh nauk [Actual questions of humanities], issue 11, рр. 222-228 (in Ukrainian).
Havrylovs'ka, M. V. (2011). Znachennia zmistu poniat' «movna kompetentsiia» i «komunikatyvna kompeten-tsiia» v osviti majbutn'oho vchytelia [The value of the content of the concepts "linguistic competency" and "communicative compe-tency" in the education of future teachers]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka [Pedagogical education: theory and practice], issue 9, рр. 95-100 (in Ukrainian).
Geyna, O. V., Kovalska, N. A. (2018). Zdatnist' do samostijnoho navchannia iak bazova kompetentnist' vyschoi osvity [Ability to study independently as a basic competence of higher education]. Zabezpechennia iakosti vyschoi osvity: problemy ta perspektyvy rozvytku: materialy Mizhnarodnoi naukovo-metodychnoi konferentsii [Quality assurance of higher education: problems and prospects of development: materials of the International scientific-methodical conference]. Odesa: ONEU, рр. 190-192 (in Ukrainian).
Krylova, K. V. (2015). Profesijno-komunikatyvna kompetentnist' majbutnikh menedzheriv zovnishn'oekonomichnoi diial'no-sti aviakompanij iak pedahohichna problema [Professional and communicative competence of future managers of foreign economic activity of airlines as a pedagogical problem]. Naukovi zapysky KDPU. Seriia: Pedahohichni nauky [Scientific notes of KSPU. Series: Pedagogical sciences], issue 135, рр. 148-150 (in Ukrainian).
Lopatyns'ka, N. A. (2015). Movna, movlennieva ta komunikatyvna kompeten-tsii u studentiv vyschykh navchal'nykh zakladiv iak skladnyky fakhovoi kul'tury majbutn'oho korektsijnoho pedahoha [Linguistic, speech and communicative competencies of students of higher educational institutions as components of the professional culture of the future correctional teacher]. Aktual'ni pytannia korektsijnoi osvity [Current issues of correctional education], issue 5, рр. 187-197.URL:http://aqce.com.ua/download/publications/203/239.pdf/ (Last accessed: 23.04.2020). (in Ukrainian).
Mamchur, L. I. (2006). Movna i komunikatyvna kompetentnist' osobystosti: sut' i kharakterni oznaky [Linguistic and communicative competence of the individual: the essence and characteristics]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], issue 42, рр. 193-197 (in Ukrainian).
Prokopova, O. P. (2010). Movlennievo-komunikatyvna kompetentnist' iak odna iz skladovykh profesijnoho stanovlennia fakhiv-tsia [Speech-communicative competence as one of the components of professional development of a specialist]. Zbirnyk naukovykh prats' Kam'ianets'-Podil's'koho natsional'noho universytetu imeni Ivana Ohiienka [Collection of scientific works Kamyanets-Podilsky National University named after Ivan Ogienko], issue 16, рр. 54-57 (in Ukrainian).
Chomsky, N. (1965) Aspects of the Theory of Syntax. Cambridge, Mass.: M.I.T. Press, 251 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).