Інновації та творчість як основа змін освітньої парадигми
Abstract
Зосереджено увагу на проблемах та розумінні сутностісучасного буття науки та усвідомлення її як важливого первісного елементу – основи інноваційної системи суспільства. Здійснено філософський аналіз поняття творчості як основного критерію інновації, охарактеризовано взаємозв’язок філософії, науки та інноваційної діяльності, як логічного результату безпосереднього розвитку науки.
References
Лебедев С. А. Современная философия науки. Дидактические схемы и словарь / С. А. Лебедев. – М.-Воронеж : МПС?, МОДЭК, 2010. – 384 с.
Лебедев С. А. Философия науки: словарь основных терминов / С. А. Лебедев. – М., 2006.
Лебедев С. А. Философия научного познания: основные концепции / С. А. Лебедев. – М. : Московский психолого-социальный университет, 2014. – 272 с.
Новиков Б. В. Творчество и философия / Б. В. Новиков. – К. : Киевский гос. ун-т, 1989. – 193 с.
Социальная динамика современной науки / под ред. В. Ж. Келле. – М., 1995. – 319 с.
Фромм Э. ?скусство любить / Э. Фромм // Кредо. – Спб. : Азбука-классика, 2005. – 224 c.
Downloads
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).