Сучасні тенденції початкової школи Німеччини та їх вплив на освітні реформ в Україні

М. В. ГОНЧАРУК

Анотація


У статті розкрито досвід реформування початкової освіти східних земель Німеччини 90-х років ХХ століття, проаналізовано головні тенденції розвитку освітніх реформ, що безпосередньо стосуються змісту початкової освіти України: доступність одержання початкової освіти, можливість використання здобутків дошкільної освіти, створення сприятливого освітнього середовища, якісний зміст і сучасні підручники, повноцінна реалізація ідей особистісно зорієнтованої  освіти,  сформованість ключових компетентностей, технологізація методики, моніторинг як засіб управління якістю,  особистісна  і  професійна  підготовка вчителя, ефективна комбінація урочної та позаурочної діяльності учнів.

Повний текст:

PDF

Посилання


Lehrpläne der bayerischen Grundschule [Електронний ресурс] // LehrplanPLUS - Fachprofile. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://www.lehrplanplus.bayern.de/schulart/grundschule/inhalt/fachprofile.

Ministerium für Bildung, Jugend und Sport. Thüringer Schulordnung [Електронний ресурс] / Ministerium für Bildung, Jugend und Sport // Erfurt. – 1994. – Режим доступу до ресурсу: http://apps.thueringen.de/de/publikationen/pic/pubdownload1245.pdf.

Schulgesetz für den Freistaat Sachsen in der Fassung der Bekanntmachung. // (SächsGVBl. S. 298 , SächsGVBl. S. 142). – С. 105.

Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung (ISB). Lehrplanplus [Електронний ресурс] / Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung (ISB). – 2016. – Режим доступу до ресурсу: https://www.lehrplanplus.bayern.de

Державний стандарт початкової загальної освіти [Електронний ресурс]. – 2011. – Режим доступу до ресурсу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/17911/.

Закон "Про освіту Тюрингії" № 221-1від 13.09.2016 р.: прийнятий Конференцією міністрів культури та освіти 13 вер. 2016 р. – Тюрингія: GVBl. 2016. – 437с. – (Серія видань "Офіційний документ"). http://landesrecht.thueringen.de/jportal/?quelle=jlink&query=HSchulG+TH&psml=bsthueprod.psml&max=true&aiz=true

Концепція нової української школи [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://mon.gov.ua/Новини%202016/12/05/konczepcziya.pdf.

Ключові тези орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1 – 4 класів та методичних рекомендацій до оновлених програм початкової школи [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/19-08-16.pdf.

Лист МОН України 09.08.2017 №1/9-436 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017-2018» [Електронний ресурс]. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://old.mon.gov.ua/ru/about-ministry/normative/6119-.

Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/1-09-6pdf.pdf.

Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи [Електронний ресурс] // Додаток 1 до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/1-2-08-і.pdf.

Проект Закону України «Про освіту» [Електронний ресурс] / МОН. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/gromadske-obgovorennya-zakonoproektu-%C2%ABpro-osvitu%C2%BB.html.

Сисоєва С. О. Освітні системи країн Європейського Союзу: загальна характеристика : навч. посіб. / С. О. Сисєва, Т. Є. Кристобчук; Київський університет імені Б. Д. Грінченка. – Рівне: Овід, 2012. - 352 с.

Стан розвитку освіти й культури в сучасній ФРН : навч. посіб. / уклад.: О.В. Дмитренко. – Полтава : ПНПУ імені В.Г. Короленка, 2013. – 83 с.

Шинкарук В.Д. Основні напрями модернізації структури вищої освіти України. / В.Д. Шинкарук // Науково-практичне видання «Вища школа» Вип. 5 – 2007. – С. 3-16.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.