Теоретичні засади застосування інноваційних педагогічних технологій у професійній підготовці інженерів-механіків
Анотація
У статті з᾿ясовуються теоретичні засади розроблення та застосування інноваційних педагогічних технологій у професійній підготовці інженерів з механізації сільського господарства, уточнюється дефініція феноменуяк цілеспрямована організація навчального процесу, що відображає науково обгрунтований проект логічно структурованої системи педагогічної взаємодії для гарантованого досягнення запланованих результатів на основі алгоритмізованого, системно-послідовного впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів. Конкретизуються характерні ознаки(інноваційність; концептуальність; системність; дидактичне цілепокладання; оптимальність; корегувальність; відтворюваність і гарантованість результатів)та принципи реалізації інноваційної педагогічної технології (цілісності; варіативно-особистісної організації навчання; професійної спрямованості; інформаційної підтримки технологічності навчання). При проектуванні та відборіінноваційної педагогічної технології запропоновано враховувати такі фактори: цілі, завдання оволодіння навчальною дисципліною (модулем, темою); характер, послідовність оволодіння дисциплінами освітньої програми; рівень методичної компетентності викладача; рівень навчально-пізнавальної діяльності студентів; зовнішні умови (часові, виробничі, економічні тощо); трудомісткість навчального процесу, ергономічні вимоги; ступінь складності змісту технологічного навчання. Вказано, що ефективність інноваційного навчання має визначатися не тільки на етапі оцінювання результатів впровадження нової технології, а й на етапах її проектування та функціонування.
Повний текст:
PDFПосилання
Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи : метод. посіб. [для студентів ма-гістратури] / C. С. Вітвицька. – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.
Гурье Л.?. ?нтегративные основы инновационного образовательного процесса в высшей профессиональной школе: монография / Л.?.Гурье, А.А.Кирсанов, В.В.Кондратьев, ?.Э.Ярмакеев; под редакцией В.В.Кондратьева. – М.: В?Н?Т?, 2006. – 288 с.
Дёмин А.?. Дидактические основы развития познавательной деятельности уча-щихся средней общеобразовательной и специальной школы (на материалах обучения тех-ническому труду и сельскохозяйственной технике): Автореф. дис… д-ра пед. наук: 13.00.01. / Н?? ТО и ПО АПН СССР. – М., 1990. – 36 с.
Кузьмина, E. E. Маркетинг образовательных услуг : учебник и практикум для академического бакалавриата / Е. Е. Кузьмина. — М. : ?здательство Юрайт, 2014. — 330 с.
Левитес Д. Г. Автодидактика. Теория и практика конструирования собственных технологий обучения / Д. Г. Левитес. – М. : ?здательство московского психолого-социального института; Воронеж : ?здательство НПО «МОДЭК», 2003. – 320 с.
Лузан П.Г. Наукові основи організації педагогічного процесу в аграрному вищому навчальному закладі: Монографія / П.Г. Лузан. – К.: Міленіум, 2015. – 330 с.
Педагогічні технології у неперервній професійній освіті : [монографія] / [С. О. Сисоєва, А. М. Алексюк, В. М. Воловик та ін.] ; за ред. С. О. Сисоєвої. – К. : Віпол, 2001. – 502 с.
Романова Г. М. Підготовка викладачів вищих економічних навчальних закладів до проектування навчальних технологій : монографія / Г. М. Романова. – К. : КНЕУ, 2009. – 252 с.
Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей школе: Учебное пособие для вузов / Д.В. Чернилевский. – М.: ЮН?Т?-ДАНА, 2002. – 437 с.
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.