Розвиток художньо-технічної творчості учнів закладів професійно-технічної освіт

Автор(и)

  • L. V. Slipchyshyn

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність залучення учнів закладів професійно-технічної освіти, які здобувають технічні професії, до художньо-технічної творчості. Вона розглядається у двох аспектах: з одного боку, як інструмент розвитку здібностей та компетентностей, а з іншого боку, як інструмент адаптації фахівця на ринку праці. Запропоновано методику розвитку художньо-технічної творчості учнів закладів професійно-технічної освіти в межах закладу після уроків у професійно орієнтованих гуртках. Показано важливість роботи таких гуртків у закладах професійно-технічної освіти, адже в них учні не лише розвиваються творчо, поглиблюють професійний досвід, набувають нових компетенцій, але й отримують додаткову освіту художньо-естетичного спрямування, художнього конструювання. Особливістю роботи таких гуртків є залучення учнів до пошукової та проектної діяльності, яка є професійно орієнтованою. Результатами участі учнів у гуртковій роботі є творчі звіти на оглядах, конкурсах, виставках різного рівня. В експерименті брали участь учні, які навчались за професіями машинобудівного, деревообробного і будівельного профілів. 

Посилання

Коберник О.М. Технологічна освіта учнів в Україні у ХХІ столітті [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/13_NPN_2010/Pedagogica/66067.doc.htm (дата звернення: 12.01.2018)

Концепція розвитку професійної освіти і навчання в Україні (2010-2020 рр.) [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://tnkk.at.ua/proekt2010 2020. doc (дата звернення: 12.01.2018)

Концепція технологічної освіти учнів загальноосвітніх навчальних закладів України (схвалена Всеукраїнською асоціацією наукових та практичних працівників технологічної освіти) / О.М. Коберник, М.С. Корець, В.М. Мадзігон і ін. Київ: Науковий світ, 2014. 19 с.

Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти) [Елек-тронний ресурс]. Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Технології. 10-12 класи. Рівень стандарту [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/education/average/prog12/tr_st.doc. (дата звернення: 12.01.2018)

Сліпчишин Л.В. Методичні засади впровадження сучасних підходів у роботу гуртків : посібник. Львів : СПОЛОМ, 2015. 116 с.

Хобзей П. Професійно-технічна освіта в системі освіти України.Стратегія ре-формування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. Київ: «К.І.С.», 2003. С.111–123.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-02