Розвиток художньо-технічної творчості учнів закладів професійно-технічної освіт
Abstract
У статті обґрунтовано актуальність залучення учнів закладів професійно-технічної освіти, які здобувають технічні професії, до художньо-технічної творчості. Вона розглядається у двох аспектах: з одного боку, як інструмент розвитку здібностей та компетентностей, а з іншого боку, як інструмент адаптації фахівця на ринку праці. Запропоновано методику розвитку художньо-технічної творчості учнів закладів професійно-технічної освіти в межах закладу після уроків у професійно орієнтованих гуртках. Показано важливість роботи таких гуртків у закладах професійно-технічної освіти, адже в них учні не лише розвиваються творчо, поглиблюють професійний досвід, набувають нових компетенцій, але й отримують додаткову освіту художньо-естетичного спрямування, художнього конструювання. Особливістю роботи таких гуртків є залучення учнів до пошукової та проектної діяльності, яка є професійно орієнтованою. Результатами участі учнів у гуртковій роботі є творчі звіти на оглядах, конкурсах, виставках різного рівня. В експерименті брали участь учні, які навчались за професіями машинобудівного, деревообробного і будівельного профілів.References
Коберник О.М. Технологічна освіта учнів в Україні у ХХІ столітті [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/13_NPN_2010/Pedagogica/66067.doc.htm (дата звернення: 12.01.2018)
Концепція розвитку професійної освіти і навчання в Україні (2010-2020 рр.) [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://tnkk.at.ua/proekt2010 2020. doc (дата звернення: 12.01.2018)
Концепція технологічної освіти учнів загальноосвітніх навчальних закладів України (схвалена Всеукраїнською асоціацією наукових та практичних працівників технологічної освіти) / О.М. Коберник, М.С. Корець, В.М. Мадзігон і ін. Київ: Науковий світ, 2014. 19 с.
Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти) [Елек-тронний ресурс]. Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Технології. 10-12 класи. Рівень стандарту [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/education/average/prog12/tr_st.doc. (дата звернення: 12.01.2018)
Сліпчишин Л.В. Методичні засади впровадження сучасних підходів у роботу гуртків : посібник. Львів : СПОЛОМ, 2015. 116 с.
Хобзей П. Професійно-технічна освіта в системі освіти України.Стратегія ре-формування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. Київ: «К.І.С.», 2003. С.111–123.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).