Розвиток шкільної біологічної освіти в україні на сучасному етапі

Автор(и)

  • I. Pyrzyk Куявська Вища Школа у Влоцлавку, Польща
  • Т. Kuchai Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ
  • L. Sopivnyk ВП НУБіП України «Заліщицький аграрний коледж імені Є.Храпливого»

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.02.043

Анотація

Головною ціллю шкільної біологічної освіти XXI століття має бути формування біологічно грамотної творчої особистості. Охарактеризовано конструктивні цілі біологічної освіти. Конструктивні цілі мають свої особливості, які вирізняють їх з-поміж інших у ієрархічній системі. По-перше, вони мінливі й динамічні, по-друге, їхнє визначення потребує врахування: ситуації реального процесу навчання; структури особистості, властивостей і якостей, що формуються в процесі її життєдіяльності; закономірностей процесу формування особистості; освітніх, виховних, розвивальних можливостей навчального матеріалу; досягнутого рівня знань, умінь та якостей особистості. По-друге, конструктивні цілі мають вирізнятися точністю й конкретністю опису, що уможливить однозначний висновок про ступінь їх досягнення. Останнім часом відбувається реформування освіти в Україні, переорієнтація її на виховання людини, яка не тільки володітиме сукупністю знань, умінь, навичок та способів діяльності, а й умітиме виконувати свої обов’язки відповідно до сучасних теоретичних надбань, світових вимог і стандартів певної галузі. Біологічні знання є важливим елементом культури освіченої людини. Більшість проблем, що буде розв’язувати суспільство у ХХІ столітті, тісно пов’язані з біологією: перенаселення Землі, розповсюдження нових інфекційних хвороб, використання генетично модифікованих продуктів і застосування біотехнологій щодо людини, забруднення навколишнього середовища, зменшення біорізноманіття. Відповідно до Концепції біологічної освіти у 12-річній школі, володіння біологічними знаннями має стати елементом культури сучасної людини. Біологічна наука володіє великою вірогідною силою і всемірно здатною формувати наукове свідомість учасників при вивченні різних біологічних об'єктів, процесів і явищ. Зміст навчального предмету «Біологія» обґрунтовує усвідомлення учасників системи загальноосвітніх цінностей, розуміючи їх цінність всього життя і життя суспільства, а також формує гуманне відношення до все життя. У біології знаходяться своє відображення екологічний, культурологічний, валеологічний підхід.

Посилання

Korshevnyuk T. (2015) Zmist shkilʹnoyi biolohichnoyi osvity v konteksti biolohichnoyi nauky [Content of School Biological Education in the Context of Biological Science]. Biolohiya i khimiya v ridniy shkoli. № 1 (38). 42.

Tsili ta zavdannya shkilʹnoyi biolohichnoyi osvity [Goals and objectives of school biological education]. Available at: http://lib.mdpu.org.ua/e-book/biologiya/biologiya.files/Page385.htm

Mehem Olesya, Kuzʹmenko Lyudmyla. Evolyutsiya zmistu shkilʹnoho kursu biolohiyi v zahalʹnoosvitnikh navchalʹnykh zakladakh Ukrayiny [Evolution of the content of the school biology course in general educational institutions of Ukraine]. Available at: file:///C:/Documents%20and%20Settings/%D0%A2%D0%B0%D0%BD%D1%8F/%D0%A0%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%87%D0%B8%D0%B9%20%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BB/%D1%81%20%D0%BF%D0%BE%D1%87%D1%82%D1%8B/Mir_2016_10_11.pdf

Antropova O.V. Metodychni rekomendatsiyi shchodo vykladannya biolohiyi u zahalʹnoosvitnikh navchalʹnykh zakladakh [Methodical recommendations for teaching biology in general education institutions]. Available at: https://zosh5.org.ua/sites/default/files/biology.doc

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-14

Номер

Розділ

Статті