Теоретичні основ розвитку шкільної біологічної освіт в Україні
Abstract
Головним завданням шкільного курсу біології є виховання в учневі любові до життя, усвідомлення його біологічної суті, неповторності й соціальної цінності. Під час визначення змісту шкільної біологічної освіти важливо знати, з яким рівнем підготовки необхідна суспільству молода людина і яке замовлення на навчання та виховання воно дає системі освіти. Зазначено підходи до організації навчального процесу з біології, що потребують від вчителя творчого ставлення та подальшого їх розвитку у практичній діяльності. Рекомендовано основні можливі шляхи поліпшення якості змісту освіти та визначено завдання біологічної освіти.
References
Коршевнюк Т. Зміст шкільної біологічної освіти в контексті біологічної науки // Біологія і хімія в рідній школі. – 2015. – № 1 – C. 38-42
Мегем О.М., Кузьменко Л.О. Тенденції розвитку шкільної біологічної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах України (1940–2000 рр.) [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.sworld.com.ua/simpoz8/83.pdf
Литвин С. М. Важливі аспекти реалізації завдань біологічної освіти школярів в сучасних умовах [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Bge5qrpqZ7EJ:pm-koippo.edukit.kr.ua/Files/downloads/pruncupovi_aspectu.doc+&cd=1&hl=uk&ct=clnk&gl=ua
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).