Аналіз державного стандарту початкової освіти і програм з трудового навчання для початкової школ
Abstract
У статті проаналізовано державний стандарт початкової освіти і програми з трудового навчання для початкової школи. Проведено анкетування вчителів початкової школи щодо організації трудового навчання молодших школярів. Визначено, що необхідно розв’язати проблеми способів формування змісту освіти та низку практичних проблем щодо шляхів оптимального поєднання предметної основи початкового навчання з його інтеграцією і диференціацією, українознавчого компонента із змістом освіти у школах національних меншин, вирішити проблему спрямованості змісту освіти на індивідуалізацію навчання, розвиток обдарованих дітей з його орієнтацією на державні стандарти тощо.
References
Державний стандарт початкової загальної освіти [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://mon.gov.ua/npa/pro-derzhavniy-standart-pochatkovoi-zagalnoi-osviti.
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року [Елек-тронний ресурс] – Режим доступу: http://http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/344/2013
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).