Наукова сутність готовності майбутніх викладачів дизайну до професійного саморозвитку
Abstract
У статті охарактеризовано сутність та структуру готовності майбутніх викладачів дизайну до професійного саморозвитку. Визначено, що професійний саморозвиток педагога є необхідною умовою, засобом та критерієм становлення професіонала в процесі навчання. Процес формування готовності до професійного саморозвитку майбутнього викладача дизайну має свою неповторну специфіку та полягає у розвитку особистості, яка володіє творчим мисленням, інтелектом, професійною самостійністю, здатна руйнувати те, що вже стало загальновизнаним, вміти приймати гнучкі рішення у складних життєвих ситуаціях. Важливим фактором, що сприяє ефективності формування готовності до професійного саморозвитку майбутнього викладача дизайну є формування у студентів мотиваційно-ціннісного відношення до педагогічної діяльності. Процес формування мотиваційно-ціннісного відношення надзвичайно складний та пов'язаний з особистісними перетвореннями майбутнього викладача – зміною цінностей, мотивацій, здібностей досвіду спілкування, діяльності та поведінки. Практичною ціллю майбутньої педагогічної діяльності є підтримка та посилення інтересу до обраної професії. Активний професійний саморозвиток суб’єктів освітнього процесу виступає критерієм розвиненості навчального закладу, а готовність до діяльності розвивається на основі засвоєння загальних та професійних знань, формування необхідних для виконання діяльності умінь та навичок, удосконалення сформованих професійно значущих якостей особистості, здібностей, важливих для майбутньої професійної діяльності. Формування готовності до професійного саморозвитку майбутнього викладача дизайну безпосередньо пов’язане з самопізнанням, самоосвітою, саморегуляцією та самооцінкою.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).