Елемент емоційного інтелекту як складова інтегральної професійної компетентності майбутнього педагога вищої школи
Анотація
У педагогічному дискурсі проблема розвитку емоційного інтелекту на цей час вивчена недостатньо, зокрема все більш актуальною постає проблема розвитку емоційного інтелекту майбутніх педагогів вищої школи. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні можливості розвитку елементів емоційного інтелекту у майбутніх педагогів вищої школи на основі трьох механізмів функціонування емоційного інтелекту та місця цих елементів в їхній інтегральній компетентентності у вигляді відповідних здатностей. Методи. У дослідженні застосовано аналіз структури емоційного інтелекту з точки зору можливості розвитку його елементів у процесі професійної підготовки майбутніх педагогів вищої школи; моделювання навчальної діяльності студентів; акмеологічний аналіз реальних систем діяльності викладачів вищої школи у процесі вивчення педагогічних дисциплін. Результати дослідження: встановлено, що у структурі емоційного інтелекту емоційний інтелект суб’єкта діяльності та емоційний інтелект особистості піддаються розвитку у дорослому віці; сформульовано компоненти структури емоційного інтелекту у термінах компетентностей: здатність до ідентифікації і виявлення власних емоцій та інших людей; здатність до регуляції емоцій; здатність до використання емоцій у мисленні і діяльності. Вони входять до складу інтегральної компетентності, яку необхідно сформувати у процесі професійної підготовки майбутніх викладачів вищої школи. На основі інтегральної моделі емоційного інтелекту визначено шляхи формування емоційних здатностей майбутніх педагогів вищої школи. Продовження дослідження ми вбачаємо у конкретизації напрямків розвитку емоційного інтелекту шляхом формування у майбутніх педагогів вищої школи емоційної компетентності та виділення відповідних результатів навчання.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).