Мистецтво як засіб виховання моральних цінностей у молодших школярів
Анотація
У статті розглядається значення використання засобів мистецтва у процесі виховання моральних цінностей у молодших школярів. Аналізуються погляди сучасних науковців стосовно ролі мистецтва у вихованні духовно-моральної особистості та визначається, що одним із ефективних інструментів виховання гармонійної, високоморальної та культурної особистості з глибокими знаннями, ноосферним мисленням і гуманістичним світосприйняттям є засоби мистецтва. Наголошується, що мистецтво здатне змінювати ставлення сучасної дитини до світу завдяки притаманній йому художньо-естетичній специфічності відображення навколишньої дійсності, оскільки у процесі виховання гармонійно розвиненої особистості вагому роль відіграє виховання емоційно-почуттєвої сфери, культури переживань, культури почуттів. Зазначається, що сучасні педагоги наголошують на необхідності використання різних видів мистецтва у виховному процесі. Перелічуються основні функції мистецтва у вихованні моральних цінностей особистості та наслідки його впливу на особистість. Досліджується досвід застосування різних видів мистецтва з стародавніх часів до сьогодні. Вказується, що появі високоморальних почуттів сприяють емоційно-почуттєві переживання, які з’являються у результаті ознайомлення з творами мистецтва або у результаті власної творчої діяльності молодшого школяра. Описується вплив на формування моральних цінностей молодшого школяра таких видів мистецтва як кіно, музика, театр, хореографія, пісня та образотворче мистецтво. Особливу роль у вихованні підростаючих поколінь відіграє народне мистецтво – народні пісні та танці, що сприяють передачі майбутнім поколінням ціннісних орієнтацій предків.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).