Мистецтво як засіб виховання моральних цінностей у молодших школярів

Автор(и)

  • N. А. Varivoda

Анотація

У статті розглядається значення використання засобів мистецтва у процесі виховання моральних цінностей у молодших школярів. Аналізуються погляди сучасних науковців стосовно ролі мистецтва у вихованні духовно-моральної особистості та визначається, що одним із ефективних інструментів виховання гармонійної, високоморальної та культурної особистості з глибокими знаннями, ноосферним мисленням і гуманістичним світосприйняттям є засоби мистецтва. Наголошується, що мистецтво здатне змінювати ставлення сучасної дитини до світу завдяки притаманній йому художньо-естетичній специфічності відображення навколишньої дійсності, оскільки у процесі виховання гармонійно розвиненої особистості вагому роль відіграє виховання емоційно-почуттєвої сфери, культури переживань, культури почуттів. Зазначається, що сучасні педагоги наголошують на необхідності використання різних видів мистецтва у виховному процесі. Перелічуються основні функції мистецтва у вихованні моральних цінностей особистості та наслідки його впливу на особистість. Досліджується досвід застосування різних видів мистецтва з стародавніх часів до сьогодні. Вказується, що появі високоморальних почуттів сприяють емоційно-почуттєві переживання, які з’являються у результаті ознайомлення з творами мистецтва або у результаті власної творчої діяльності молодшого школяра. Описується вплив на формування моральних цінностей молодшого школяра таких видів мистецтва як кіно, музика, театр, хореографія, пісня та образотворче мистецтво. Особливу роль у вихованні підростаючих поколінь відіграє народне мистецтво – народні пісні та танці, що сприяють передачі майбутнім поколінням ціннісних орієнтацій предків.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-02