Formation of pedagogical competence of future teachers of humanitarian and socio-economic disciplines
Анотація
Annotation. In a period of updating of all aspects of vital functions of societyand expansion of international connections the level of professional training of
future teachers of humanitarian and socio -economic disciplines is determined by
the level of formedness of their personal qualities and professional abilities among
which the special place is given to pedagogical competence. For this reason the
article is dedicated to the formation of pedagogical competence of future teachers
of humanitarian and socio-economic disciplines. The various interpretations of
2
conceptions “competency”, “competence” and “pedagogical competence” are
given in the article. The variants of their interpretation by local and foreign
authors in pedagogical theory and practice are analyzed. Pedagogical competence
is defined as a system of scientific knowledge, intellectual and practical know-how
and personal qualities which can provide realization of personal potential of
teachers in the process of pedagogical activities. Particular characteristics of
formation of pedagogical competence of future t eachers of humanitarian and
socio-economic disciplines are determined. Structural components and different
kinds of pedagogical competence of future teachers of humanitarian and socioeconomic disciplines are studied.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Статті
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).