Концептуальні підходи функціонування автоматизованої системи моніторингу земель
DOI: http://dx.doi.org/10.31548/zemleustriy2020.02.11
Анотація
Обґрунтовано цілі та задачі ведення моніторингу земель та контролю якості ґрунтів, включаючи спостереження за господарським і правовим станом земель, їх обігом та якісним станом ґрунтів, оцінку і прогноз змін з метою забезпечення органів державного управління та місцевого самоврядування відповідною інформацією для розробки пропозицій та впровадження заходів з попередження негативних явищ і тенденцій у землекористуванні.
Необхідність запровадження системи моніторингу земель зумовлено: систематичним погіршенням кількісного обліку земель, фактичною відсутністю обліку якості земель, вимогами розвитку ринкових земельних відносин.
Обґрунтовано необхідність врахування принципів і стандартів національної інфраструктури геопросторових даних. Сформовано напрями, за якими результати моніторингу земель можуть бути використані для регулювання земельних відносин та прийняття управлінських рішень в щодо землекористування та при формуванні обігу земельних ділянок.
Серед ключових питань, які необхідно врахувати при створенні системи моніторингу земель, визначено: необхідність застосування інформаційних технологій, перелік об’єктів моніторингу; атрибутивні дані об’єктів моніторингу; уніфіковані стандарти і формати даних; інструменти забезпечення достовірності та актуалізації даних, в тому числі шляхом виявлення аномалій та виправлення помилок у даних; механізми інформаційної взаємодії між усіма учасниками процесу моніторингу.
Посилання
On approval of the Regulation on land monitoring. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine; Regulations of 20.08.1993 № 661.
Zakon Ukrayiny vid 25.10.2001 № 2768-III «Zemelʹnyy kodeks Ukrayiny» [The law of Ukraine of October 26, 2001 № 2768-III «Land Code of Ukraine»]. (2001). Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny - Bulletin of the Verkhovna Rada of Ukraine, 3, 27 [in Ukrainian].
Zakon Ukrayiny vid 07.07.2011 № 3613-VI «Pro Derzhavnyy zemelʹnyy kadastr» [The law of Ukraine of July 7, 2011 № 3613-VI «On the State Land Cadastre»]. (2012). Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny - Bulletin of the Verkhovna Rada of Ukraine, 8, 61 [in Ukrainian].
Dishlik, O. P., Dorosh, A. Y., Tarnopolsky, A. V., Tarnopolsky, E. A. (2018). Infrastruktura heoprostorovykh danykh v Ukrayini: stan ta metodolohichni problemy zakonodavchoho rehulyuvannya [Geospatial data infrastructure in Ukraine: position and methodological problems of legislative regulation]. Land management, cadastre and land monitoring, 1, 33-43 [in Ukrainian].
https://doi.org/10.31548/zemleustriy2018.01.004
Tarnopolsky, A. V., Malashevsky, M. A., Tarnopolsky, E. A., Palamar, A. Y. (2018). Deyaki aspekty pobudovy infrastruktury heoprostorovykh danykh [Some aspects of a geospatial data infrastructure creation]. Young scientist, 2 (54), 28 - 31 [in Ukrainian].
Tarnopolskyi Y. Regarding the agricultural land turnover in Ukraine / Y. Tarnopolskyi, M. Malashevsky, A. Dorosh // Conduct of Modern Science - 2019. Materials of the XV International Scientific And Practical Conference. - 2019. - Volume 12. - P. 89-94.
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.