Громадянські цінності сучасних студентів

Автор(и)

  • О. М. Khrystenko Ternopil National Medical University named after I. Ya. Gorbachevskiy, Ministry of Health of Ukraine , Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog13(2).2022.55-62

Анотація

Перед українською молоддю стоїть завдання розвивати свою систему громадянських цінностей відповідно до сучасних суспільно-політичних воєнних викликів та специфіки професійного покликання. Тому метою нашого дослідження було вивчити погляди студентів про ідеальне суспільство й головні цінності українського суспільства в часі війни. Ми застосували метод контент-аналізу письмових творчих робіт (есе) студентів другого курсу Тернопільського національного медичного університету, індуктивний метод для обробки результатів дослідження, методи теоретичного, історико-педагогічного аналізу. За результатами дослідження визначено ключові поняття, концепти, які відображають громадянські цінності й очікування сучасної молоді: свобода, самостійність, відповідальність, індивідуалізм, моральність, гідність, щастя, рівність, справедливість, чесність, сміливість, мудрість, відкритість, чуйність, доброзичливість, любов, сім’я. Необхідною умовою ідеального суспільства майбутні лікарі назвали моральну відповідальність. Також вони зазначили про трансформацію цінностей українців у воєнний час – від пріоритету матеріальних цінностей до фундаментальних екзистенційних. Підсумовано, що слід посилити професійну підготовку студентів медичного університету стосовно розвитку навичок просвітницької роботи серед населення, щоб молодь вносила свою частку в популяризацію конструктивних громадянських цінностей в університетському середовищі сьогодні, а також у майбутній професійній діяльності.

Посилання

Zalibovska-Ilnitska Z. V. (2014). Tsinnosti hromadianski [Civil values]. Entsyklopediia prav liudyny: sotsialno-pedahohichnyi aspekt : [kol. monohr.] / kol. avt., za zah. red. prof. N. A. Seiko ; vidp. red. N. P. Pavlyk. Zhytomyr. S. 44-48.

Kontseptsiia hromadianskoho vykhovannia osobystosti v umovakh rozvytku ukrainskoi derzhavnosti: Proekt (2000) [Civic education concept of the personality under the development of Ukrainian statehood: Project] / Nauk. tvorch. kolektyv: O. V. Sukhomlynska (nauk. ker.) ta in. Hromadianska osvita, 21. URL: https://osvita.khpg.org/index.php?id=976002302 (data zvernennia 15.06.2022).

Lisovyi V. (2002). Natsionalizm [Nationalism]. Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk / V. I. Shynkaruk (hol. red.). Nats. Akad. nauk Ukrainy. In-t filos. im. H. S. Skovorody. Kyiv : Abrys. S. 412.

Sbruieva A. A. (2000). Hromadianski tsinnosti u suchasnomu shkilnytstvi: zmist ta shliakhy formuvannia [Civic values in modern schooling: content and ways of forming]. Tvorcha osobystist uchytelia: problemy teorii i praktyky : zb. nauk. prats / red. kol. N. V. Huzii ta in. Kyiv : KNPU imeni M. P. Drahomanova. Vyp. 4. S. 100−109. URL: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3466 (data zvernennia 14.06.2022).

Bailly A. (1998). Education for new forms of citizenship through history and geography: a theoretical approach. Prospects. Vol. XXVIII. No. 2. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000114563/PDF/114563engo.pdf.multi (data zvernennia 14.06.2022).

Завантаження

Опубліковано

2022-09-26

Номер

Розділ

Статті