ДІАЛОГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-СУДНОМЕХАНІКІВ ДО МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Автор(и)

  • М. В. СОТЕР Херсонський державний університет

Анотація

Стаття присвячена дослідженню питання використання діалогових технологій у підготовці майбутніх інженерів-судномеханіків до міжкультурної комунікації.

Підкреслено роль діалогових технологій при підготовці особистості до міжкультурної комунікації. Акцентовано, що завдяки цій технології студенти вчаться критично мислити; вирішувати складні проблеми на основі аналізу обставин і відповідної інформації; аналізувати, оцінювати, зважувати альтернативні позиції, думки, приймати продумані, продуктивні, логічні рішення з урахуванням думок колег/партнерів; брати участь в дискусіях з дотриманням правил етики спілкування.

Звернуто увагу на те, що застосування різних видів бесіди під час підготовки майбутніх інженерів-судномеханіків до міжкультурної комунікації сприятиме: формуванню уміння висловити власну точку зору; більш детальному розкриттю проблемних питань, що потребують роз’яснень, уточнень; підтримки продуктивного взаємозв’язку між викладачем і студентами; ефективній перевірці засвоєння навчального матеріалу студентами;  мотивації навчальної діяльності; при розходженні відповідей на поставлені викладачем запитання здатності спільними зусиллями, разом, згуртовано знайти відповідь на запитання з включенням елементів дискусії; отриманню студентами важливого досвіду узгодження дій, уміння дійти до спільного консенсусу; уміння зрозуміти думку партнера, доступно пояснити власну точку зору,  за потреби, привести аргументи.

Біографія автора

  • автор М. В. СОТЕР, афіліація Херсонський державний університет
    аспірант кафедри педагогіки, психології й освітнього менеджменту 

Посилання

Батышева, С.Я. Профессиональная педагогика : учебник для студентов, обучающихся по педагогическим специальностям и направлениям [Текст] / С.Я. Батышева, А.М. Новикова. ?здание 3-е, переработанное. М.: ?з-во ЭГВЕС, 2009. – 456 с.

Волкова, Н.П. Педагогіка : навчальний посібник [Текст] / Н.П. Волкова. – 2-ге вид., перероб., доп. — К.: Академвидав, 2007. — 616 с.

Гальскова, Н.Д. Теория обучени иностранным языкам. Лингводидактика и методика учеб. пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. пед. учеб. заведений [Текст] / Н.Д.Гальскова, Н.?. Гез. – 3-е изд., стер. – М.: ?здательский центр «Академия», 2006. – 336.

Гойдош, Н. Діалогові технології навчання у системі професійної підготовки майбут-ніх учителів іноземних мов [Текст]/ Надія Гойдош // Гуманітар. вісн. держ. вищ. навч. закл. «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: Педагогіка. Психологія. Філософія. – 2012. – Вип. 26. – С. 70–75.

Грушевицкая, Т.Г. Основы межкультурной коммуникации: учебник для вузов [Текст]/ Т.Г. Грушевицкая, В.Д. Попков, А.П. Садохин. – М.: ЮН?Т?-ДАНА, 2003. – 352 с.

?вашкин, Е.Г. Организация аудиторной работы в образовательных организациях высшего образования: учеб. пособие [Текст]/ Е.Г. ?вашкин, Л.П. Жукова; Нижегород. гос. техн. ун-т им. Р.Е. Алексеева. – Нижний Новгород, 2014. – 80 с.

Каган, М.С. Мир общения: проблема межсубъектных отношений [Текст]/ М.С. Каган – М., 1988. – С. 143-146.

Кукушин, B.C. Теория и методика обучения: учеб. пособие [Текст]/ B.C. Кукушин.— Рос-тов н/Д.: Феникс, 2005. — 474 с.

Підборський, Ю. Г. Застосування діалогових технологій у навчально-виховному про-цесі [Текст]/ Ю.Г. Підборський. – Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: за матеріалами VI Міжнар. наук.-практ. конф. «Інноваційні процеси в освітньому просторі: доступність, ефективність, якість», присвяч. 10-річчю Укр. відділення МАНПО: зб. наук. пр. № 22 (257) листоп. 2012. Педагогічні науки. Ч. 1 / Луган. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка, держ. закл.; [голов. ред.: Курило В. С.; ред.: Савченко С. В. (заст. голов. ред.) та ін.; редкол. серії: Ваховський Л. Ц. та ін.]. - [Луганськ]: ЛНУ ім. Т. Шевченка, 2012. – С. 132-139.

Самойлов, А.С. Социально-педагогическая ефективность использования результатов проектирования диалоговых технологий при изучении педагогических дисциплин в вузе [Текст]/ А.С. Самойлов. Социально-экономическая эффективность результатов исследований молодых ученых в области образования. Материалы Всероссийской научно-практической конференции./ Под редакцией А.А. Орлова. – М. Директ-Медиа, 2014. – С. 162.

Скакун, В.А. Организация и методика профессионального обучения: Учеб. пособие [Текст]/ В.А. Скакун. − М.: ФОРУМ: ?НФРА-М, 2007. − 336 с.

Тамаркіна, О. Л. Застосування діалогових технологій в навчальному процесі [Текст]/ О. Л. Тамаркіна // Проблеми лінгвістики й методики викладання мов у контексті входження України в Європейський простір: збірник матеріалів Всеукраїнської інтернет-конференції. – Умань : УНУС, 2016. – С. 97-99.

Фіцула, М.М. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. [Текст]/ М.М. Фіцула. – 2-ге вид., доп. — К.: Академвидав, 2010. — 456 с.

Завантаження

Опубліковано

2018-07-27