ДІАЛОГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-СУДНОМЕХАНІКІВ ДО МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню питання використання діалогових технологій у підготовці майбутніх інженерів-судномеханіків до міжкультурної комунікації.
Підкреслено роль діалогових технологій при підготовці особистості до міжкультурної комунікації. Акцентовано, що завдяки цій технології студенти вчаться критично мислити; вирішувати складні проблеми на основі аналізу обставин і відповідної інформації; аналізувати, оцінювати, зважувати альтернативні позиції, думки, приймати продумані, продуктивні, логічні рішення з урахуванням думок колег/партнерів; брати участь в дискусіях з дотриманням правил етики спілкування.
Звернуто увагу на те, що застосування різних видів бесіди під час підготовки майбутніх інженерів-судномеханіків до міжкультурної комунікації сприятиме: формуванню уміння висловити власну точку зору; більш детальному розкриттю проблемних питань, що потребують роз’яснень, уточнень; підтримки продуктивного взаємозв’язку між викладачем і студентами; ефективній перевірці засвоєння навчального матеріалу студентами; мотивації навчальної діяльності; при розходженні відповідей на поставлені викладачем запитання здатності спільними зусиллями, разом, згуртовано знайти відповідь на запитання з включенням елементів дискусії; отриманню студентами важливого досвіду узгодження дій, уміння дійти до спільного консенсусу; уміння зрозуміти думку партнера, доступно пояснити власну точку зору, за потреби, привести аргументи.
Посилання
Батышева, С.Я. Профессиональная педагогика : учебник для студентов, обучающихся по педагогическим специальностям и направлениям [Текст] / С.Я. Батышева, А.М. Новикова. ?здание 3-е, переработанное. М.: ?з-во ЭГВЕС, 2009. – 456 с.
Волкова, Н.П. Педагогіка : навчальний посібник [Текст] / Н.П. Волкова. – 2-ге вид., перероб., доп. — К.: Академвидав, 2007. — 616 с.
Гальскова, Н.Д. Теория обучени иностранным языкам. Лингводидактика и методика учеб. пособие для студ. лингв. ун-тов и фак. ин. яз. высш. пед. учеб. заведений [Текст] / Н.Д.Гальскова, Н.?. Гез. – 3-е изд., стер. – М.: ?здательский центр «Академия», 2006. – 336.
Гойдош, Н. Діалогові технології навчання у системі професійної підготовки майбут-ніх учителів іноземних мов [Текст]/ Надія Гойдош // Гуманітар. вісн. держ. вищ. навч. закл. «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: Педагогіка. Психологія. Філософія. – 2012. – Вип. 26. – С. 70–75.
Грушевицкая, Т.Г. Основы межкультурной коммуникации: учебник для вузов [Текст]/ Т.Г. Грушевицкая, В.Д. Попков, А.П. Садохин. – М.: ЮН?Т?-ДАНА, 2003. – 352 с.
?вашкин, Е.Г. Организация аудиторной работы в образовательных организациях высшего образования: учеб. пособие [Текст]/ Е.Г. ?вашкин, Л.П. Жукова; Нижегород. гос. техн. ун-т им. Р.Е. Алексеева. – Нижний Новгород, 2014. – 80 с.
Каган, М.С. Мир общения: проблема межсубъектных отношений [Текст]/ М.С. Каган – М., 1988. – С. 143-146.
Кукушин, B.C. Теория и методика обучения: учеб. пособие [Текст]/ B.C. Кукушин.— Рос-тов н/Д.: Феникс, 2005. — 474 с.
Підборський, Ю. Г. Застосування діалогових технологій у навчально-виховному про-цесі [Текст]/ Ю.Г. Підборський. – Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: за матеріалами VI Міжнар. наук.-практ. конф. «Інноваційні процеси в освітньому просторі: доступність, ефективність, якість», присвяч. 10-річчю Укр. відділення МАНПО: зб. наук. пр. № 22 (257) листоп. 2012. Педагогічні науки. Ч. 1 / Луган. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка, держ. закл.; [голов. ред.: Курило В. С.; ред.: Савченко С. В. (заст. голов. ред.) та ін.; редкол. серії: Ваховський Л. Ц. та ін.]. - [Луганськ]: ЛНУ ім. Т. Шевченка, 2012. – С. 132-139.
Самойлов, А.С. Социально-педагогическая ефективность использования результатов проектирования диалоговых технологий при изучении педагогических дисциплин в вузе [Текст]/ А.С. Самойлов. Социально-экономическая эффективность результатов исследований молодых ученых в области образования. Материалы Всероссийской научно-практической конференции./ Под редакцией А.А. Орлова. – М. Директ-Медиа, 2014. – С. 162.
Скакун, В.А. Организация и методика профессионального обучения: Учеб. пособие [Текст]/ В.А. Скакун. − М.: ФОРУМ: ?НФРА-М, 2007. − 336 с.
Тамаркіна, О. Л. Застосування діалогових технологій в навчальному процесі [Текст]/ О. Л. Тамаркіна // Проблеми лінгвістики й методики викладання мов у контексті входження України в Європейський простір: збірник матеріалів Всеукраїнської інтернет-конференції. – Умань : УНУС, 2016. – С. 97-99.
Фіцула, М.М. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. [Текст]/ М.М. Фіцула. – 2-ге вид., доп. — К.: Академвидав, 2010. — 456 с.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).