Дотримання норм академічної доброчесності у закладах вищої освіти США

Автор(и)

  • Oleksandra Vasylivna Shynkaruk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog15(1).2024.75-81

Анотація

Розглянуто особливості дотримання норм академічної доброчесності у закладах вищої освіти Сполучених Штатів Америки. В університетах США створено спеціальні Відділи академічної доброчесності, завданням яких є контроль за дотриманням норм академічної доброчесності всіх причетних до освітнього процесу. В усіх закладах вищої освіти цієї країни розроблено Кодекси академічної доброчесності. Кодекси містять правила і принципи в яких обґрунтовано порядну освітню поведінку в межах своєї спільноти, розроблено норми, які уможливлюють недопущення проявів академічної недоброчесності. Проаналізовано роботу Відділу академічної доброчесності та показано його спрямування. З метою попередження, розгляду і фіксації порушення академічної доброчесності у США розроблена законодавча процедура у формі документу (Charge of Academic Dishon-Form). В університетах США створені Центри академічної доброчесності. Такі Центри визначають академічну доброчесність як сукупність п’яти фундаментальних цінностей: чесність, довіра, справедливість, повага, відповідальність. Виокремлено інструменти за допомогою яких забезпечується культура академічної доброчесності у США. З цією метою проведено аналіз освітнього процесу університету Чикаго, університету штату Каліфорнія в Нортріджі, університету Південної Кароліни, університету Стівенсона в Меріленді, університету Західного Кентуккі, Університету штату Нью-Джерсі. В університетах США академічну доброчесність прийнято за норму, яка перетворилася на традиційний, обов’язковий елемент освіти. Для академічної спільноти розроблені Стандарти поведінки в університетах США. Це є Кодекси честі. Показано основні інституційні засоби у США в сфері академічної доброчесності.

Посилання

Nedypich A. V., Vasylenko V. YU. Osoblyvosti dotrymannya pryntsypiv akademichnoyi dobrochesnosti: zarubizhnyy dosvid. Visnyk student·sʹkoho naukovoho tovarystva Donetsʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Vasylya Stusa. Tom 1 / Red. kol. Khadzhynov I. V. (holova) ta in. Vinnytsya : DonNU imeni Vasylya Stusa, 2022. Vyp. 14. T. 1. 234-238

Osnovy akademichnoyi dobrochesnosti. https://elearning.sumdu.edu.ua/free_content/lectured:40e485aecd9c375448e4927947e5c4c5e43d113c/20200327102201/712828/index.html

Slobodyanyuk O. M. Rolʹ naukovo-pedahohichnoho kolektyvu u formuvanni kulʹtury akademichnoyi dobrochesnosti studentiv. Visnyk Vinnytsʹkoho politekhnichnoho instytutu. 2018. № 6. 134-139.

Gullifer, J.M, and Tyson, G.A. Who has read the policy on plagiarism? Unpacking students’ understanding of plagiarism. Studies in Higher Education. 2014. 39(7). 12021218.

Jordan, M., & Belkin, D. Foreign students seen cheating more than domestic ones. Wall Street Journal, 2016. https://on.wsj.com/2p06rGr. Accessed 2019.

Taylor, Z., Bicak, I. Academic Honesty, Linguistic Dishonesty: Analyzing and Readability and Translation of Academic Integrity and Honesty Policies and U.S. Postsecondary Institutions. Journal of Academic Ethics, 2019. 17, 115.

Завантаження

Номер

Розділ

Статті