Шляхи формування соціальної компетентності студентів

Автор(и)

  • I. V. Sopivnyk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml
  • V. V. Halaidiuk Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31548/hspedagog13(3).2022.86-93

Анотація

У статті розкрито шляхи формування соціальної компетентності здобувачів вищої освіти, зокрема: спрямованість (постановка цілі) на формування соціальної компетентності здобувачів під час лекційних, семінарських та практичних занять; використання змісту матеріалу освітніх компонентів, що є сприятливими для розвитку соціальної компетентності у здобувачів, у першу чергу із соціо-гуманітарних дисциплін («Ділова мова», «Іноземна мова», «Філософія», «Соціологія», «Психологія», «Лідерство», «Менеджмент» та ін.); включення до навчальних планів обов’язкових і вибіркових освітніх компонентів та спецкурсів, які дозволять розвинути навички соціальної взаємодії; застосування інтерактивних форм і методів викладання,  зокрема таких як рольові та ділові ігри,  форум-театр, тренінги, майстер-класи, міні-конференції, метод проєктів, методи проблемного навчання, кейс-метод, мозковий штурм, ситуаційний аналіз, аналіз конкретних ситуацій, діаграма Ісікави, технологія Scrum, дискусія, діалог Сократа, метаплан та ін.; залучення здобувачів до колективних творчих справ під час проходження практик; створення ситуації успіху під час виконання науково-дослідних розробок; планування та реалізації разом із студентами організаційно-виховних, дозвіллєвих заходів; долучення здобувачів до активної участі у функціонуванні студентського самоврядування; мотивація студентської молоді до участі у гуртках,   секціях, клубах за інтересами;  залучення студентів до волонтерської та громадської  роботи;  створення гуманізованого освітнього середовища, реалізація педагогіки співробітництва і партнерства, суб’єкт-суб’єктних відносин; соціально-педагогічний та психологічний супровід учасників освітнього процесу щодо розвитку соціальної активності.

Посилання

Lisovets, O.V. (2018) Formuvannia sotsialno-pravovoi kompetentnosti maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv [Formation of socio-legal competence of future social workers]. 344.

Sobolieva, S. (2018) Formuvannia sotsialnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv z ekonomiky u protsesi vykladannia sotsialno-humanitarnykh dystsyplin [Formation of social competence of future specialists in economics in the process of teaching social and humanitarian disciplines]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii. 2 (76). 197-206.

Buianova, H., Kuznietsova, O. (2021) Formuvannia sotsialnoi kompetentnosti studentiv u pozaudytornii diialnosti zasobamy interaktyvnykh form i metodiv navchannia [Formation of social competence of students in extracurricular activities by means of interactive forms and methods of education]. Problemy osvity. 2(95). 94-111.

Sydoruk, I. (2018) Studentske samovriaduvannia yak chynnyk formuvannia ta rozvytku sotsialnoi kompetentnosti maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv [Student self-government as a factor in the formation and development of social competence of future social workers]. Pedahohichnyi chasopys Volyni. 4(11). 202-208.

Moskovchuk, O. (2018) Formuvannia sotsialnoi kompetentnosti studentiv zakladu vyshchoi osvity z pozytsii suchasnykh naukovykh pidkhodiv [Formation of social competence of students of a higher education institution from the standpoint of modern scientific approaches]. Ukrainska profesiina osvita. 4. 120-126

Zhukova, O.A. (2019) Dydaktychna systema formuvannia sotsialnoi kompetentnosti studentiv humanitarnykh spetsialnostei klasychnykh universytetiv zasobamy ihrovykh tekhnolohii [Didactic system of formation of social competence of students of humanities majors of classical universities by means of game technologies]. Kharkivskyi nats. univer. im. V. N. Karazina. Ternopil. 40.

Ostapenko, S.A. (2012) Dydaktychni umovy formuvannia sotsialnoi kompetentnosti studentiv filolohichnykh spetsialnostei u protsesi samostiinoi navchalnoi diialnosti [Didactic conditions for the formation of social competence of students of philological specialties in the process of independent educational activity]. Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky. 1. 164-167.

Sharov, S. V. (2019) Analiz napriamkiv formuvannia sotsialnoi kompetentnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity [Analysis of directions for the formation of social competence of students of higher education]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy. 72. 2. 266-269.

Lukatska, Ya. S. (2020) Umovy formuvannia sotsialnoi kompetentnosti studentiv u vyshchii shkoli [Conditions of formation of social competence of students in higher education]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. 69, T. 3. 10-14.

Ponomarova, H. F. (2015) Rozvytok sotsialnoi kompetentnosti studentiv z osoblyvymy potrebamy u vykhovnomu protsesi vyshchoho navchalnoho zakladu [Development of social competence of students with special needs in the educational process of a higher educational institution]. Aktualni problemy navchannia ta vykhovannia liudei z osoblyvymy potrebamy. Zbirnyk naukovykh prats. 12(14). 36-51.

Завантаження

Опубліковано

2022-12-14

Номер

Розділ

Статті