Тренди журналістської освіти в умовах сталого розвитку
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2022.01.090Анотація
У статті висвітлено тенденції розвитку журналістської освіти, детерміновані концепцією сталого розвитку, яка базується на трьох складниках: економічному, екологічному та соціальному. Зокрема, дослідження акцентує увагу на соціальному аспекті в системі варіантів розвитку, спрямованих на забезпечення можливості задовольняти потреби сучасного суспільства без загрози для майбутніх поколінь, для чого потрібно намагатися досягти консенсусу щодо справедливого розподілу благ і доступу до ресурсів крізь призму глобальних екологічних проблем. Актуальність дослідження зумовлена об’єктивною потребою суспільства у вільних та плюралістичних масмедіа, адже людина як суб’єкт розвитку має брати участь у процесах, які формують сферу її життєдіяльності, схвалювати рішення й контролювати їх виконання. Для досягнення цілей розвитку людського потенціалу потрібна точна, об’єктивна інформація, яка може бути доступною для громадян тільки за незалежних і плюралістичних медіа. Це вимагає перегляду системи підготовки журналістів, компетентних в актуальних питаннях сьогодення, та корегування освітніх програм і навчальних планів відповідно до сучасних глобальних викликів. Метою статті є проаналізувати силабуси, розроблені ЮНЕСКО для навчання журналістики в умовах сталого розвитку. Розглянуті програми курсів «Журналістика і сталий розвиток», «Екологічна журналістика», «Висвітлення сталого туризму», «Висвітлення тем міграції та біженців», «Етика журналістського розслідування», «Цифрові медіа, соціальні мережі та мінливий характер журналістики» спрямовані на те, щоб ознайомити майбутніх журналістів з основами соціально-наукових досліджень, сприяти формуванню умінь викладати факти та створювати змістовні наративи з позицій міждисциплінарного підходу до тем публічного дискурсу з проблем сталого розвитку.
Посилання
National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine: official website. URL: https://nubip.edu.ua/about (accessed 17 May 2022).
Kharchenko, S., Navalna, M., Kostrytsia, N., Balalaieva, O., & Fomina, H. Shynkaruk, V. (Ed.). (2021). Informatsiinyi suprovid «navchannia vprodovzh zhyttia» v konteksti staloho rozvytku [Information support of lifelong learning in the context of sustainable development]. Kyiv: Milenium.
Shynkaruk, V. D., Balalaieva, O. Iu. (2017). Pidhotovka ahrarnykh zhurnalistiv: perspektyvy ta zavdannia [Training of agrarian journalists: prospects and goals]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. Seriia: Filolohichni nauky. (Scientific Herald of National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series: Philological Sciences). Issue 263, 117-125.
Adamkolo, М. І. (2020). The Media, Journalism and Sustainable Development Communication for Nation Building: Literature Review. New Media and Mass Communication. Vol. 89, 1-11. DOI: 10.7176/NMMC/89-01
Berglez, P., Olausson, U. & Ots, M. (2017). What is sustainable journalism? An Introduction. in P.Berglez, U. Olausson, & M. Ots (eds.), What is Sustainable Journalism? Integrating the environmental,social, and economic challenges of journalism. New York: Peter Langhttps: doi.org/10.3726/b11462
Maxwell, R. & Miller, T. (2017). Making journalism sustainable/sustaining the environmental costs of journalism. In: Berglez, P., Olausson, U. and Ots, M. (eds). What Is Sustainable Journalism? Integrating the Environmental, Social, and Economic Challenges of Journalism. New York: Peter Lang, 19-37. https://doi.org/10.3726/b11462
Neuzil, M., Freedman, E., Poulson, D. & Kevin, D. (2018). Challenges in the teaching of environmental journalism, Applied Environmental Education & Communication, 17:4, 323-334, DOI: 10.1080/1533015X.2017.1415775
Ots, M., Berglez, P., &; Olausson, U. (2019). Sustainable news media: Organizational reconciliation of economic, democratic, and environmental challenges in media firms. 6th RME Research Conference, 1-3 oct. 2019 Jönköping. Retrieved from http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hj:diva-46409
Painter, James. (2019). Climate Change Journalism: Time to Adapt, Environmental Communication, 13(3), 424-429. DOI: 10.1080/17524032. 2019. 1573561
Sadia, J. (2020). Journalism for sustainable development: The imperative of journalists’ rights to freedom of expression and access to information for promoting sustainable development in Pakistan, Journal of Applied Journalism & Media Studies, 9:3, pp. 271–291, DOI: https://doi.org/10.1386 /ajms_00016_1
Schäfer, M.S & Painter, J. (2021) Climate journalism in a changing media ecosystem: Assessing the production of climate change-related news around the world. Wiley Interdisciplinary Reviews: Climate Change,12, 675. https://doi.org/10.1002/wcc.675
Tallert, L. (2021). From Traditional Journalism to Sustainable Journalism. Global Investigative Journalism Network. 2021. Retrieved from: https://gijn.org/2021/05/13 /from-traditional-journalism-to-sustainable-journalism (accessed 01 May 2022).
Teaching journalism for sustainable development: new syllabi. UNESCO series on journalism education. Paris: UNESCO, 2015. 165 p.
Ureta, A. L., Ayerdi, K. M, Fernández, S. P., Castillo, I. M. & Dasilva, J. Á. (2021). University teaching experiences with Sustainable Development Goals (SDG): promoting transversal competencies in online journalism, Applied Environmental Education & Communication. DOI: 10.1080/ 1533015X.2021.2009939
Vukić, T. (2019). Sustainable journa-lism education – the only possible way to the future. Croatian Journal of Education, 21. DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3449
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).