Професійно-орієнтована англомовна підготовка майбутніх фахівців авіаційної галузі з упровадженням інформаційно-комунікаційних технологій
DOI:
https://doi.org/10.31548/philolog2022.01.100Анотація
У статті зазначено, щo інформаційно-комунікаційні технології забезпечують поширення інформаційних потоків у суспільстві та утворюють глобальний інформаційний простір. Невід’ємною й важливою частиною цих процесів є комп’ютеризація освіти, так як в Україні відбувається становлення нової системи освіти, орієнтованої на входження у світовий інформаційно-освітній простір. Цей процес супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії та практиці освітнього процесу, пов’язаними із внесенням коректив у зміст технологій навчання, які повинні бути адекватними сучасним технічним можливостям та сприяти гармонійному входженню студента в інформаційне суспільство. Рівень комп’ютеризації разом з кадровим та методичним забезпеченням освітнього процесу є вирішальним показником оцінювання дієздатності закладу вищої освіти. Виявлено, що ефективність застосування нових інформаційних технологій на заняттях обумовлена наступними факторами: різноманітність форм представлення інформації; високий ступінь наочності; можливість моделювання за допомогою комп’ютера різноманітних об’єктів та процесів; звільнення від рутинної роботи, що відвертає увагу від засвоєння основного змісту; можливість організації колективної та індивідуальної дослідницької роботи; можливість диференціювати роботу студентів у залежності від рівня підготовки, пізнавальних інтересів та ін.. Використовуючи сучасні інформаційні технології: можливість організувати комп’ютерний оперативний контроль та допомогу з боку викладача; можливості комп’ютера дозволяють студенту активно приймати участь у процесі пізнання. За своєю сутністю інформаційно-комунікаційні технології – це поєднання інформаційних технологій з комунікаційними для вирішення різноманітних завдань в рамках формування сучасного інформаційного суспільства. Таким чином поняття «інформаційно-комунікаційні технології», інтегрує семантику терміну «комунікація» і передбачає процес спілкування, обміну думками, знаннями, почуттями, моделями поведінки, а також спільну діяльність учасників комунікації, під час якої виробляється спільний погляд на речі, події та оточуюче середовище.
Посилання
Pro Osnovni zasady rozvytku informatsiinoho suspilstva v Ukraini na 2007-2015 roky. URL:[ https://zakon. rada.gov.ua/laws/show/537-16#Text] (in Ukrainian)
Pro Natsionalnu prohramu informatyzatsii: zakon Ukrainy. [On the National Informatization Program: Law of Ukraine]. URL: [http://zakon4.rada. gov.ua/laws/show/74/98 (in Ukrainian)
Vorotnykova, I. P. (2019) Dosvid vykorystannia e-pidruchnykiv i elektronnykh zasobiv navchalnoho pryznachennia v umovakh tsyfrovizatsii zahalnoi serednoi osvity Ukrainy. [Experience in using e-textbooks and electronic educational tools in the digitalization of Ukraine's secondary education]. Informatsiini tekhnolohii v osviti. T.71 № 3, pp. 23-39. (in Ukrainian)
Balendr A., Komarnytska O., Bloshchynskyi I., and Didenko O., (2018) [Information and Communication Technologies in the Foreign Languages of the Border Guards in the European Union Countries] Information technologies and learning tools, 67 (5), pp. 56-71. [Online]. Available: https://journal.iitta.gov.ua/index. php/itlt/article/view/ 2305/1400/. (in English)
Dioritsa, S. G, Toroptsov, V. S., Ivashko, L. М. (2012) Innovatsyonnye informatsyonno-kommunikatsyonnye tekhnolohii obespecheniya kachestva vysshego ekonomycheskoho obrazovanya. [Innovative Information and Communication Technologies for Quality Assurance in Higher Economic Education]. Monohrafiya. Odessa, 231 p. (in Russian)
Spirin, O. М., Luparenko, L. А, Novytsky, O.V. (2017) Protsedura vprovadzhennia elektronnoho naukovoho zhurnalu z vykorystanniam prohramnoi platformy Open Journal Systems. [The Procedure for Implementing an Electronic Scientific Journal using Open Journal Systems Software Platform]. nformatsiini tekhnolohii v osviti. T.32 № 3, pp. 40-60. (in Ukrainian)
Zhang, J., Zhang, L., (2015) Semantic Enhanced e-Textbooks: Information Model and Its Application. Computer Science, Vol. 2 № 6, 213-222. (in English)
Моskalenko, О. I., Didenko, O.I. (2018). A computer tool for training pilots’ listening skills in aviation English. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 67. №5. pp. 187–198. (in English)
Osadchyi, V. V., Osadcha K. P. (2015) Suchasni realii i tendentsii rozvytku informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v osviti [Modern realities and trends in the development of information and communication technologies in education]: Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia: mater. elektron. nauk. fakh. vyd. Kyiv, T. 48. №4. S 47–57. (in Ukrainian)
Kivalov, S. V. (2019) Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v osvitnomu protsesi v haluzi prava [Information and communication technologies in the educational process in the industry of law]. Aktualni problemy polityky. Odesa: Feniks, Vyp. 64. S 6–20. (in Ukrainian)
Trotsko, A. V., Korotkova Iu. M., Romashenko V. Ie. (2021) Vykorystannia zahalnodostupnykh multymediinykh onlain-servisiv i mobilnykh zastosunkiv u pidhotovtsi maibutnikh pravookhorontsiv [Selection of globally accessible multimedia online services and mobile downloads in the preparation of future law officers]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia.. T. 86. № 6. S. 224–243. (in Ukrainian)
Kyrychenko, A. H. (2013) Movni osoblyvosti anhliiskoho aviatsiinoho radiotelefonnoho dyskursu. [Linguistic features of English aviation radiotelephone discourse] Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia: Inozemni movy. Lviv. Vyp. 21, 63 68. (in Ukrainian)
Semchuk, S. I., Skrypnyk N. I., Semchuk B. I. (2018) Strukturno-protsesualna model formuvannia informatsiino-komunikatsiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv doshkilnoi osvity [Structural and procedural model of formation of information and communication competence of future preschool education]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. T. 67. № 5. S. 13–30. (in Ukrainian)
Shevchenko, V. P. Mystetstvo kompiuternoi prezentatsii. [The art of computer presentation] URL: www.unicyb. kiev.ua (in Ukrainian)
Polonska, T. K. (2009) Portfolio yak skladova systemy monitorynhu osvitnikh dosiahnen uchniv osnovnoi shkoly. [Portfolio as a component of the system of monitoring the educational achievements of primary school students] Pedahohika i psykholohiia. Vyp 3, 99–110. (in Ukrainian)
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).