Формування у студентів культур професійного спілкування засобам інтерактивних технологій
Abstract
З’ясована необхідність формування у студентів культури професійного спілкування, зокрема засобами інтерактивних технологій у сьогоденні. Розглянуто інтерактивний компонент професійного спілкування.
Виокремлено типи інтеракцій між людьми в повсякденному житті (ритуальна взаємодія, розважальна взаємодія, спільна цілеспрямована активність, відсутня взаємодія, ігрова взаємодія, міжособистісна взаємодія). Виписано традиційні і специфічні форми та методи навчання.
Усі інтерактивні технології умовно можна поділити на чотири групи, залежно від доцільної для їх використання форми навчальної діяльності (парну (робота суб’єкта з педагогом чи однолітками один на один); фронтальну (викладач навчає одночасно групу суб’єктів); групову або кооперативну (всі суб’єкти навчають один одного); індивідуальну (самостійну роботу суб’єкта)). У ВНЗ майбутні фахівці мають засвоїти знання, набути вмінь, навичок з основних правил культури професійного спілкування та методів взаємодії й ефективного їх використання.
Розроблено десять заповідей оптимального професійного спілкування, що допомагають легко й красиво виражати свої думки, невимушено й гармонійно вести діалог.
References
Національна доктрина розвитку освіти (Україна у ХХІ ст.): затв. Указом Президента України 17 квітня 2002р. №347 // Київ, Освіта. 2002. №26. С. 2 – 4.
Берестенко О.Г. Культура професійного спілкування. Навчальний посіб-ник. Луганськ: Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2013. 300 c.
Кучай О. В. Особливості підготовки майбутніх учителів початкових класів засобами мультимедійних технологій // Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. Випуск № 34(247). 2012. С. 137 – 140.
Веселівський Р.Б., Зінченко С.В., Сукач Ю.Г. Формування культури спіл-кування у процесі професійної підготовки студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи: зб. наук. праць / за ред. С.М. Козяра, Н.Г. Ничкало. Київ-Львів: ЛДУ БЖД, 2015. Вип. 4. Частина 1. С. 131 – 140.
Гриценко Т.Б. Культура мовлення студентів у формуванні системи цін-ностей. Електронний ресурс.
http://www.rusnauka.com/20_AND_2009/Philologia/48889.doc.htm
Downloads
Published
Issue
Section
License
Relationship between right holders and users shall be governed by the terms of the license Creative Commons Attribution – non-commercial – Distribution On Same Conditions 4.0 international (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).