Формування у студентів культур професійного спілкування засобам інтерактивних технологій
Анотація
З’ясована необхідність формування у студентів культури професійного спілкування, зокрема засобами інтерактивних технологій у сьогоденні. Розглянуто інтерактивний компонент професійного спілкування.
Виокремлено типи інтеракцій між людьми в повсякденному житті (ритуальна взаємодія, розважальна взаємодія, спільна цілеспрямована активність, відсутня взаємодія, ігрова взаємодія, міжособистісна взаємодія). Виписано традиційні і специфічні форми та методи навчання.
Усі інтерактивні технології умовно можна поділити на чотири групи, залежно від доцільної для їх використання форми навчальної діяльності (парну (робота суб’єкта з педагогом чи однолітками один на один); фронтальну (викладач навчає одночасно групу суб’єктів); групову або кооперативну (всі суб’єкти навчають один одного); індивідуальну (самостійну роботу суб’єкта)). У ВНЗ майбутні фахівці мають засвоїти знання, набути вмінь, навичок з основних правил культури професійного спілкування та методів взаємодії й ефективного їх використання.
Розроблено десять заповідей оптимального професійного спілкування, що допомагають легко й красиво виражати свої думки, невимушено й гармонійно вести діалог.
Посилання
Національна доктрина розвитку освіти (Україна у ХХІ ст.): затв. Указом Президента України 17 квітня 2002р. №347 // Київ, Освіта. 2002. №26. С. 2 – 4.
Берестенко О.Г. Культура професійного спілкування. Навчальний посіб-ник. Луганськ: Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2013. 300 c.
Кучай О. В. Особливості підготовки майбутніх учителів початкових класів засобами мультимедійних технологій // Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. Випуск № 34(247). 2012. С. 137 – 140.
Веселівський Р.Б., Зінченко С.В., Сукач Ю.Г. Формування культури спіл-кування у процесі професійної підготовки студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи: зб. наук. праць / за ред. С.М. Козяра, Н.Г. Ничкало. Київ-Львів: ЛДУ БЖД, 2015. Вип. 4. Частина 1. С. 131 – 140.
Гриценко Т.Б. Культура мовлення студентів у формуванні системи цін-ностей. Електронний ресурс.
http://www.rusnauka.com/20_AND_2009/Philologia/48889.doc.htm
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).