Integrated approach to teaching english for specific purposes to future food industry engineers and technologists

Автор(и)

  • H. A. Cherednichenko

Анотація

Professional foreign language training of future food industry engineers or technologists at universities should be based on an interdisciplinary approach. Students’ foreign-language professional competence can be formed more efficiently in the process of learning a foreign language when using the interconnection of educational disciplines on the basis of inter-subject coordination. An interdisciplinary approach combines the linguistic, professional, computer and cultural orientation of learning, and allows to distribute the content of the curriculum between classroom and individual work evenly. The advantages of the integrated approach to teaching English and main requirements to its effective implementation are studied.

Посилання

TRACK FAST: Training Requirements and Careers for Knowledge-based Food Science and Technology in Europe. [Електронний ресурс]: https://www.trackfast.eu/sites/default/files/webfm/public_files/Open%20Symposium/Vision%20document%20final.pdf – Назва з титул. екрана.

Гришкова Р.О. Міжпредметна координація у навчанні професійно спрямованої англійської мови та фахових дисциплін Наук. пр. Миколаївького держ. гуманітарно-го ун-ту ім. Петра Могили. Миколаїв: МДГУ ім. Петра Могили, 2007.Т.71. Вип.58. С.149-154

Чередніченко Г. А., Вікторова Л.В., Шапран Л.Ю., Куниця Л.І. Навчання профе-сійного іншомовного спілкування студентів: Монографія. Київ: Інкос-Видавництво, 2013. 464 с.

Кулагин П. Г. Влияние межпредметных связей на усвоение програмного

материала в вечерней школе : автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук : спец. 13.00.01 “Теория и методика профессионального образования” М., 1965. 18 с.

Малявин Д.В. Работа с газетой на английском языке в средней школе: Посо-бие для учителя. М: Просвещение. 1981. 128 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-02