On-line складова в профорієнтаційній роботі закладу вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.31548/hspedagog2019.02.010Анотація
Здійснено аналіз найбільш поширених форм і методів профорієнтаційної роботи в закладах середньої спеціальної та вищої освіти. Складання «цифрового портрету» виокремлених сегментів цільової аудиторії – майбутніх абітурієнтів та їх батьків – є одним з ефективних методів профорієнтаційної роботи. Проаналізовано спеціалізовані організації та інтернет-сервіси щодо можливості їх використання для зазначених цілей. Встановлено, що використання on-line методів у профорієнтаційній роботі дозволить значно розширити охоплення цільової аудиторії, адаптувати форми і зміст профорієнтаційних матеріалів до її характеристик, поведінки в Інтернеті. Доцільним є застосування маркетингових інтернет-стратегій просування пропозиції в Інтернеті. Окреслено прийнятні напрями, форми, методи проведення профорієнтаційної роботи з використанням інтернет-технологій у закладах вищої освіти.Посилання
Artiukhyna M. V. , Mykytyshyna A. S. «Profesiina robota z shkoliaramy yak element marketynhovykh komunikatsii vyshchoho navchalnoho zakladu» [Professional work with students as an element of marketing communications in a higher education institution]. [Online]. Available: http://www.sworld.com.ua/konfer41/25.pdf. Accessed on: February 11, 2018.
Virtualnyi kabinet proforiientatsiinoi roboty [Virtual office of vocational guidance work]. [Online]. Available: https://sites.google.com/site/kabproforient/proforientacijni-zahodi-dla-ucniv. Accessed on: February 14, 2018.
Harina S.M. (2017) Internet-marketynhovi stratehii pozytsionuvannia navchalnoho zakladu v merezhi Internet in International scientific and practical [Online Marketing Strategies for Positioning an Educational Institution on the Internet]. Innovations and modern technology in the educational system: contribution of Poland and Ukraine.
Departament osvity i nauky Kyivskoi oblasnoi derzhavnoi administratsii [Department of Educa-tion and Science of the Kyiv Regional State Administration]. [Online]. Available: http://www.kyiv-oblosvita.gov.ua/osvitnya-diyalnist/zagalna-serednya-osvita/37-zagalna-serednya-osvita. Accessed on: January 14, 2018.
Dovidnyk VNZ. “Osvita UA” [Directory of universities. Education UA]. [Online]. Available: https://osvita.ua/vnz/guide/search-17-0-0-0-454-450.html. Accessed on: Apr. 23, 2018.
Dunets L. (2013) Formy i metody proforiientatsiinoi roboty u vyshchomu navchalnomu zakladi [Forms and methods of vocational guidance work at a higher educational institution]. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu «Ukraina». №1(7), pp. 86-88.
Zhytomyrskyi profesiinyi politekhnichnyi litsei. Proforiientatsiinyi cabinet [Zhytomyr Polytechnic Polytechnic Lyceum. Career guidance office]. [Online]. Available: http://zppl.org.ua/prof_work/prof_cabinet. Accessed on: February 21, 2018.
Kafedra sotsialnoi pedahohiky ta informatsiinykh tekhnolohii v osviti NUBiP Ukrainy. Profesiohrama [Department of Social Pedagogy and Information Technolo-gies in Education of NUBiP of Ukraine. Professional graphic]. [Online]. Available: https://nubip.edu.ua/node/41009. Accessed on: February 14, 2018.
Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka. Pro pidrozdil [Kiev Boris Grinchenko University. About the unit]. [Online]. Available: http://kubg.edu.ua/struktura/pidrozdili/nmts-informatsiino-reklamnoi-ta-proforiientatsiinoi-diialnosti/pro-pidrozdil.html. Accessed on: Квіт. 23, 2018.
Mazurkevych I. V., аnd Bahdasarova L. V. Metodychni rekomendatsii № b/n vid 10.05.2017 Provedennia proforiientatsiinoi roboty v navchalnykh zakladakh u 2017/2018 n.r. [Methodical recommendations "Conducting vocational guidance work in educational institutions in 2017/2018 year"]. [Online]. Available: https://base.kristti.com.ua/?p=4250. Accessed on: February 02, 2018.
Minenko V. L. Proforiientatsiia molodi yak mekhanizm formuvannia svidomoho profesiinoho vyboru [Professional orientation of youth as a mechanism for the formation of conscious professional choice]. [Online]. Available: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tpdu_2012_2_59. Accessed on: Apr. 23, 2018
Moia kariera. Profesiine testuvannia [My career. Professional testing]. [Online]. Available: http://mycareer.org.ua/test. Accessed on: February 21, 2018.
Moia maibutnia profesiia. Testy na proforiientatsiiu [My future profession. Tests for professional ori-entation]. [Online]. Available: https://sites.google.com/site/profesn/testi-na-proforientaciu/music. Accessed on: February 12, 2018.
Polozhennia pro orhanizatsiiu proforiientatsiinoi roboty u Vinnytskomu torhovelno-ekonomichnomu koledzhi KNTEU [Regulations on the organization of vocational guidance work at the Vinnytsia Trade and Economic College of KNTEU]. [Online]. Available: www.vtec.vn.ua/sites/default/files/page/files/pro_organ_profroboti.pdf. Accessed on: January 31, 2018.
Portal profesiinoho konsultuvannia [Portal for professional counseling]. [Online]. Available: http://profi.org.ua/profes/in.shtml. Accessed on: February 21, 2018.
Proforiientator Ukrainy [ca-reer counselor Ukraine]. [Online]. Available: http://proforientator.com.ua/ua/adaptatciya-testovih-kompleksov. Accessed on: February 21, 2018.
Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny «Osnovy proforiientatsiinoi roboty» napriamu pidhotovky 6.010106 Sotsialna pedahohika [Work program of the dis-cipline "Fundamentals of vocational guidance" for the direction of prepara-tion 6.010106 Social pedagogy]. [Online]. Available: http://eenu.edu.ua/sites/default/files/Files/robocha_programa_osnovi_proforiientaciynoyi_roboti.pdf/. Accessed on: January 29, 2018.
Universytet bankivskoi spravy. Kharkivskyi instytut [University of Banking. Kharkiv Institute.]. [Online]. Available: http://khibs.ubs.edu.ua/abitur/proforiyentacijna-robota. Accessed on: January 31, 2018.
Khersonskyi navchalno-vykhovnyi kompleks «Doshkilnyi navchalnyi zaklad – zahalnoosvitnia shkola I-II stupeniv» № 8. Virtualnyi kabinet proforiientatsii [Kherson Edu-cational Complex "Preschool Educa-tional Institution - Secondary School of І-ІІ Degrees" №8. Virtual office of pro-fessional orientation]. [Online]. Available: http://school8.ks.sch.in.ua/virtualjnij_kabinet_proforiyentacii. Accessed on: January 14, 2018.
Khrystyianskyi navchalnyi tsentr «Uspikh» [The Christian Learn-ing Center "Success"]. [Online]. Available: https://center-uspikh.com.ua/profesijna-oriyentatsiya. Accessed on: February 12, 2018.
Cleverdia: «Kleverdiia – innovatsiina osvitnia kompaniia». [Online]. Available: https://cleverdia.com/index.php?lang=uk. Accessed on: February 12, 2018.
Factum group Ukraine Pronyknovenye ynterneta v Ukrayne. [Online]. Available: http://inau.ua/sites/default/files/file/1801/iv_kvartal_2017.pdf. Accessed on: July 23, 2018.
FACTUM GROUP. [Online]. Available: http://factum-ua.com/about/factum. Accessed on: July 23, 2018.
Gemius Global URL: http://www.gemius.com.ua/istorija.html. Accessed on: July 23, 2018.
KANTAR TSN. [Online]. Available: https://tns-ua.com. Accessed on: July 23, 2018.
Proforientator.info. [Online]. Available: Proforientator.info. Accessed on: Apr. 23, 2018.
The Consumer Barometer is a tool to help you understand how people use the Internet across the world. [Online]. Available: https://www.consumerbarometer.com/en/ Accessed on: July 23, 2018
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Стосунки між правовласниками і користувачами регулюються на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Поширення На Тих Самих Умовах 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0):https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див.The Effect of Open Access).