Мнемографія фікційного суб'єкта французького роману кінця хх ст. (на матеріалі роману П. Кіньяра «салон у вюртемберзі»)



Yu Yu Pavlenko

Анотація


Актуальність дослідження визначена посиленням уваги до питання особистісного письма в сучасній гуманітарній науці. В умовах сучасного стану культури, коли питання ідентичності суб’єкта стоїть особливо гостро, письмо про Себе героя художнього твору виявляється плідним джерелом дослідження функціонального значення особистісного письма людини. Роман Паскаля Кіньяра «Салон у Вюртемберзі» («Le Salon du Wurtemberg») репрезентує письмо про Себе фікційного суб'єкта у варіанті мнемографії. Мета статті полягає у аналізі поетикальної своєрідності та розкритті функціонального значення письма про Себе в процесі конструювання ідентичності суб'єкта в романі «Салон у Вюртемберзі».

Дослідження спирається на аналіз структури роману, нарації та функціонування топосу дому, що передбачало оперування структурним методом, метод феноменологічної метафори та методом накладання культурних полів. Маркери письма як модусу оповіді та естетичної роботи героя в романі П. Кіньяра розглядаються у порівнянні з іншим його романом «Carus, або той, хто дорогий своїм друзям», у якому форма щоденника не несе конструктивного значення. Мнемографія героя тлумачиться як демаскування Я. Через письмо реалізується робота пам’яті – письмо стає обхідною дорогою, на якій пам'ять-мука заміщується теплими спогадами про радісні моменти. У романі  П. Кіньяра топос дому маркований оніризмом. Мнемографія створює на письмі нове бачення героєм світу, в якому відсутній лінійний час, натомість з кадрів-складаночків можна постійно утворювати калейдоскоп історії свого життя. Робота письма, що стимулює розгортання пам'яті і трансформує оніричність спогадів (кожен герой його історії має власну версію кадрів минулого) у реалістичність, спонукає метаморфози топосу будинку в Бергхеймі — від нелюбого місця до свого дому для Карла. Тож письмо в романі «Салон у Вюртемберзі» виконує цілий комплекс завдань, спрямованих на пізнання героєм Себе та надає багатий метафорами матеріал для дослідження фігури homo scribens.


Повний текст:

PDF

Посилання


Deridda, Zh. (2004). Pysmo ta vidminnist [Writing and Difference]. Kyiv: Osnovy, 2004,600.

Zhenett, Zh. (1998). Fyhuryi. V 2-kh tomakh [Figures] /Zh. Zhenett. Moscow.: Yzd.-vo ym. Sabashnykovyikh, T. 2,452.

Matsiuk, A. (2016). Muzychnyi kod u romani Paskalia Kiniara «Vsi ranky svitu»[ The music code in P. Quignard's novel «All the World's Mornings».] Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina. Seriia “Filolohiia . № 74,308 -313.

Kyniar P.(2008). Salon v Viurtenberhe: Roman [The salon in Württemberg] SPb.: «Azbuka-klassyka»,480.

Froehlicher, C. (2013). À la recherche de l'origine : l'Écriture du souvenir dans Le salon du Wurtemberg de Pascal Quignard et le projet proustien [In Search of Origin: writing of remembrance in “The Salon of Württemberg” by Pascal Quignard and the the Proust project]. Relief - revue électronique de littérature française,7(2),128–138. doi : http://doi.org/10.18352/relief.880

Quignard, Р. Le Salon du Wurtemberg[The salon in Württemberg].Paris: Gallimard, 1986. 372 .

Richard, J.-P. Pages Paysages. Microlectures II. Paris, Éditions du Seuil, 1984, 256 р.

Vuong, L. (2013). L’enfant fétiche dans l’œuvre de Pascal Quignard [The child fetish in the work of Pascal Quignard] , № 69. Р. 107-122. doi : 10.4000/litteratures.148

Pascal Quignard et l’amour [Pascal Quignard and love].Littératures. 2013,№ 69. – doi : 10.4000/litteratures.148


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.