МОДЕЛЮВАННЯ ДИНАМІКИ ТРАНСПОРТНИХ ПОТОКІВ НА ОСНОВІ ТЕОРІЇ МАСОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ДЛЯ ІНТЕГРАЦІЇ В ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ТРАНСПОРТНІ СИСТЕМИ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню моделювання динаміки транспортних потоків у міських умовах з використанням теорії масового обслуговування (ТМО). Метою дослідження є розробка методологічного підходу до формалізації динамічних процесів транспортних потоків, що дозволяє адаптувати їх до сучасних інтелектуальних транспортних систем (ІТС). Запропоновано математичні моделі, які враховують стохастичну природу транспортних потоків і ключові показники ефективності, такі як середній час очікування, довжина черг та пропускна здатність. Проведено симуляцію різних сценаріїв транспортної інфраструктури з інтеграцією моделей у інтелектуальні транспортні системи (ІТС). Результати досліджень підтверджують, що застосування ТМО в умовах нерівномірного розподілу транспортних потоків дозволяє суттєво зменшити затримки, оптимізувати маршрути та підвищити ефективність використання дорожньої інфраструктури. Отримані результати відкривають перспективи для подальшого вдосконалення міських транспортних систем шляхом інтеграції алгоритмів машинного навчання та аналізу великих даних, що дозволяє враховувати складну поведінку учасників дорожнього руху. Впровадження моделей ТМО в ІТС сприяє підвищенню ефективності транспортних мереж, забезпечуючи стійкий розвиток міської інфраструктури. Запропоновані підходи є універсальними та можуть бути застосовані для вирішення актуальних проблем мобільності в умовах сучасних міських агломерацій
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Інформаційні технології в економіці та природокористуванні

TЦя робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.